۰

اعتصاب در زندان امارات در عدن

پارلمان مصر بر ضرورت حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد.همزمان پانزده نفر از بازداشتی‌ها در زندانی تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به امارات در عدن دست به اعتصاب غذا زدند.
کد خبر: ۲۰۰۷۴۴
۱۵:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، محافل منطقه‌ای و بین‌المللی در حالی بر ضرورت راه حل سیاسی بحران یمن تاکید می‌کنند که ائتلاف سعودی همچنان به حملات خود و کشتار و تخریب در یمن ادامه می‌دهد.

اعتصاب غذای بازداشتی‌ها در زندان عدن

پانزده نفر در یکی از زندان‌های تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به امارات در شهر عدن در جنوب یمن، در اعتراض به آزاد نشدن‌شان به رغم صدور حکم آزادی آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انجمن «مادران ربوده شدگان» یک نهاد یمنی بومی و مرتبط با دفاع از حقوق بازداشتی‌ها در این کشور در بیانیه‌ای در همین خصوص آورده است: فرزندان ما در زندان «بئر احمد» در اعتراض به ادامه بازداشتشان پس از گرفتن دستور آزادی آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

این بیانیه افزود: ما مادران بازداشتی‌ها و افراد ربوده شده در استان عدن نسبت به وضعیت فرزندانمان در نگرانی به سر می‌بریم و از دولت منصور هادی و دادستانی کل می‌خواهیم پانزده نفری را که از شش ماه پیش خودسرانه بازداشت شده و دستور آزادی دریافت کرده‌اند آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است: دولت منصور هادی باید به وضعیت این افراد که ظالمانه بازداشت شدند با قاطعیت و فورا رسیدگی کند و اقدامات قانونی درباره دیگر کسانی هم که خودسرانه از یک سال در زندان بئر احمد در بازداشت به سر می‌برند بکار گرفته شود.

این انجمن طرف‌های دولت منصور هادی و مدیریت زندان بئر سبع را مسئول آزادی و سلامت بازداشتی‌ها خواند و گفت: آنچه بر سر بازداشتی‌ها آمده به دلیل نادیده گرفته شدن مطالبات و به تعویق افتادن اقدامات لازم در قبال آنهاست.

زندان بئر سبع تحت کنترل نیروهای یمنی طرفدار امارات است. کشوری که دومین عضو فعال ائتلاف عربی به رهبری عربستان است که از مارس 2015 مداخله نظامی در یمن را آغاز کردند .

در آگوست گذشته جدایی طلبان شورای انتقالی جنوب استان‌های عدن و أبین را با پشتیبانی نیروی هوایی امارات تحت کنترل خود گرفتند. هواپیماهای اماراتی مواضع ارتش یمن در این مناطق را بمباران کردند که بر اساس بیانیه وزارت دفاع یمن قریب به 300 کشته و زخمی برجای گذاشت.

تاکید پارلمان مصر بر راه حل سیاسی بحران یمن

از سوی دیگر کمیته امور عربی مجلس نمایندگان مصر تأیید کرده است که راه حل در یمن تنها در میز مذاکره سیاسی خواهد بود.

این کمیته در جلسه دیروز خود تأکید کرد که بحران یمن چالش‌های جدی پیش روی منطقه عربی را گسترش داده و امنیت و ثبات منطقه را با روشی بی سابقه تهدید می‌کند.

براساس گزارش رسانه‌های مصری، این کمیته ضرورت تلاش‌های هماهنگ و تقویت همکاری و هماهنگی بین کشورهای عربی را برای جلوگیری از خطراتی که همگان با آن مواجهند و تغییر واقعیت دشوار ملت برادر یمن را خواستار شد.

این کمیته از تلاش «مارتین گریفیتس»، فرستاده سازمان ملل در یمن قدردانی کرد و گفت که رهبری سیاسی مصر تلاش‌های خستگی ناپذیر خود را برای جمع کردن احزاب یمنی به دور میز مذاکره با استقبال از بزرگان قبیله‌ای یمن به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌های برادران یمنی ادامه می‌دهد و از کمک‌های مختلف دولت مصر به یمن اعم از کمک‌های مالی و امدادی و میزبانی یمنی‌ها در مصر تمجید کرد.

وزارت بهداشت یمن سکوت سازمان ملل در برابر جنایات ائتلاف سعودی را محکوم کرد

وزارت بهداشت یمن هم با شدیدترین لحن حمله ائتلاف سعودی علیه غیر نظامیان یمنی در همه نقاط این کشور را محکوم کرد که تازه ترین مورد آن جنایتی در کفاف استان صعده بود که منجر به کشته شدن دو کودک ، دو زن و یک مرد شد به گونه‌ای که نشان دهنده کینه و تروریستی بودن دشمن است.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، وزارت بهداشت یمن گفت: جنگنده های ائتلاف سعودی و اماراتی که تحت پشتیبانی آمریکا هستند خودروی یحیی غالب العزی را در مسیر شهر کتاف استان صعده بمباران کردند که با شهادت دو زن و دو کودک و جمعا پنج نفر همراه بود که اجسادشان همگی متلاشی شده و تعداد دیگری هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن سکوت سازمان ملل و جامعه جهانی نسبت به جنایات ائتلاف سعودی از کشتار و محاصره اقتصادی علیه ملت یمن را محکوم کرد و گفت: این حق یمن است که از رهبران و رژیم های کشورهای عضو ائتلاف سعودی و حامیان و شرکای آنها برای به بار آوردن این وضعیت غم انگیز در یمن از 55 ماه پیش تاکنون در برابر دادگاه های بین المللی و داخلی شکایت کند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: