۲

آمادگی شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین

فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی ستاد اربعین شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۶۱۷
۱۲:۲۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، احمد اسماعیلی‌راد فرماندار ویژه شهرستان ری با حضور در برنامه تهران ۲۰ که به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، برنامه‌های ستاد اربعین شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

اسماعیلی‌راد با اشاره به روایتی از امام هادی (علیه السلام) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) را برابر با اجر زیارت امام حسین (علیه السلام) بیان کردند، افزود: در چند سال اخیر حرکت مردمی پیاده روی در روز اربعین از میدان امام حسین (علیه السلام) تهران تا حرم عبدالعظیم (علیه السلام) در شهرری پایه گذاری شده است تا کسانی که نتوانسته‌اند در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت کنند، در مراسم معنوی جاماندگان پیاده روی کنند.

وی گفت: به واسطه همجواری با حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) توفیق پیدا کردیم که از خیل عظیم عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) در روز اربعین میزبانی کنیم از این رو با تشکیل ستاد اربعین و کمیته‌های هشت گانه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم اتخاذ شده است.

فرماندار ری با اشاره به حضور میلیونی جاماندگان در سال‌های گذشته، بیان کرد: باتوجه به اینکه امسال تعداد زائران اربعین در عراق افزایش داشته است، پیش بینی می‌کنیم در مراسم جاماندگان نیز بین ۲ الی ۲ ونیم میلیون زائر شرکت کنند.

اسماعیلی راد با بیان اینکه زائران با عبور از مسیر‌های پنج گانه در مراسم پیاده روی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: دو مسیر از شمال تهران به سمت شهرری ملحق می‌شود که مسیر اصلی از میدان امام حسین (علیه السلام) شروع می‌شود و از طریق خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) می‌رسد و چند مسیر دیگر از طریق میدان بهمن و خیابان بعثت به شهرری متصل می‌شود و سه مسیر دیگر از سمت شرق، جنوب و غرب به حرم مطهر می‌رسند.

وی با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی و امنیتی مناسب برنامه ریزی شده است ادامه داد: کمیته پشتیبانی در ستاد اربعین شهرستان بر عهده شهرداری منطقه ۲۰ است و سایر شهرداری‌های مناطق که در طول مسیر در تهران هستند با آمادگی محیطی و فضاسازی مناسب، مسیر را برای عبور زائران آماده کرده اند.

فرماندار ری با بیان اینکه ۲۱۰ موکب در طول مسیر برای پذیرایی از زائران جانمایی شده است، گفت: نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و امداد هوایی در نقاط مختلف مستقر می‌شوند و مساجد، مدارس و مراکز دولتی که در طول مسیر قرار دارند آماده خدمات رسانی به زائران هستند همچنین سرویس‌های بهداشتی سیار در چندین نقطه از مسیر تعبیه شده است.

اسماعیلی راد با بیان اینکه همه درب‌های حرم مطهر از چهار جهت آماده میزبانی از زائران است، تاکید کرد: به علت ازدحام جمعیت امکان حضور در آستان مقدس و زیارت نزدیک برای همه زائران وجود ندارد لذا زائران به سلام بسنده کنند و نسبت به حضور در داخل حرم اصرار نکنند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های عمومی در اطراف حرم وجود دارد، تصریح کرد: ۶۰۰ اتوبوس دوکابین، ۱۹۰ اتوبوس تک کابین و به تعداد مکفی ون و تاکسی برای برگشت زائران در خیابان‌های اطراف حرم مستقر می‌شوند ضمن اینکه فاصله حرکت مترو نیز از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

فرماندار ری بیان کرد: ورود و خروج خودرو در کل مسیر‌های راهپیمایی و خیابان‌های اطراف حرم تا پایان مراسم ممنوع است و مسیر‌هایی برای تردد خودرو‌های امدادی پیش بینی کرده ایم.

منبع: SNN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بعد از میدان امام حسین کجا میرن ؟ کدام میدان به شهر ری نزدیک تره؟
"
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انشاالله خداوند تمام آرزومندان را به حرم اباعبدالله الحسین برساند