۰

شنیسل ماهی خوشمزه ترین نوع پخت ماهی

شنیسل ماهی یکی از خوشمزه ترین نوع پخت ماهی به حساب می آید که تمام بوی نامطبوع آن در این روش از میان می رود.ماهی یکی از خوشمزه ترین خوراک های مردمان جهان است.
کد خبر: ۲۰۰۱۸۲
۱۱:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

شیعه نیوز: ماهی ها از انواع گوشت هایی هستند که دارای پروتئین فراوانی می باشند که جزء مواد اصلی برنامه غذایی اهالی مناطق شمالی و جنوبی کشورمان به حساب می آیند. این ماده غذایی از ارزش بالایی برخوردار است به طوری که بیش تر مواد مغذی و مفید را دارا می باشد.ماهی برای کسانی که کمبود ید دارند می تواند مفید باشد. خوش طعم بودن این نوع غذاها بستگی به چگونگی طبخ ماهی آن دارد. وجه تمایز ماهی با سایر مواد غذایی در نوع چربی موجود در آن است. از نظر ترکیب چربی با سایر چربی های حیوانی نیز متفاوت است. چربی های حیوانی دارای اسیدهای چرب اشباع شده اند که باعث بالارفتن چربی های نامطلوب خون نظیر کلسترول می باشند.
مصرف بی رویه چربی های حیوانی موجب سکته های مغزی و قلبی می شود ولی چربی موجود در ماهی با چربی موجود در مواد غذایی حیوانی متفاوت و از نوع چربی مشابه مواد گیاهی است. ماهی ها دارای اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ هستند که نه تنها ضرر ندارد بلکه در سلامت انسان نقش موثری دارد. موادی که در ماهی وجود دارد باعث جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مختلف می شود و همچنین اختلالات و عوارض مختلف را بهبود و کنترل می کند. بنابراین شما با مصرف ماهی می توانید سلامتی خود را تضمین نمایید. چربی موجود در ماهی می تواند در پیش گیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید باشد. ماهی حاوی پروتئین است که در دستگاه گوارش به خوبی هضم می شود به طوری که تمام پروتئین آن جذب بدن می شود و تقریبا به طور کامل مصرف می گردد. ماهی از انواع منابع مفید غذایی تشکیل شده است که آهن یکی از آن هاست. آهن نیز مانند پروتئین به خوبی جذب بدن می شود و هضم آن راحت است.
از انواع خوراک ها می توان به : مرغ تنوری ،سس سالسا و ماهی کاد ، ماهی تیلاپیا و گوجه فرنگی کبابی و تاکو ماهی اشاره کرد.

مواد لازم:

ماهی : 1 عدد
آب لیمو : 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ : 1 عدد
سویا سس : 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید : 3-2 قاشق غذا خوری
آرد سوخاری : 3-2 قاشق غذا خوری
نمک : به مقدار دلخواه
فلفل : به مقدار دلخواه
روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم

مراحل پخت:

ماهی را به مدت 20دقیقه با آب لیمو ، سرکه، سویا سس، نمک و فلفل مزه دار کنید.

ماهی را در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن برود.

سپس آن را به آرد معمولی، سپس تخم مرغ و نهایتاً آرد سوخاری آغشته نمایید و در روغن سرخ کنید.

منبع: غذالند

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: