۰

مصرف همزمان شیر با این خوراکی‌ها ممنوع

در طب سنتی ایران، شیر تقویت کننده قلب و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مثل افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی مثل یبوست مفید و موثر شمرده شده است.
کد خبر: ۲۰۰۱۱۹
۱۵:۴۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر ابراهیم خادم، متخصص طب سنتی در خصوص جایگاه لبنیات در طب سنتی گفت: حکما اساسا طبیعت کلی شیر را گرم و‌تر می‌دانند. شیر گاو، گوسفند و بز جهت تغذیه انسان مناسب شمرده شده است، شیر خوب و سالم، قوام معتدل دارد، سفید رنگ و صاف است و طعمی متمایل به شیرینی دارد.

وی در ادامه گفت: در طب سنتی ایران، شیر تقویت کننده قلب و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مثل افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی مثل یبوست مفید و موثر شمرده شده است.

وی افزود: مصرف همزمان شیر با غذا‌های ترش، ماهی تخم مرغ در تجربیات حکما نهی گردیده است.

وی گفت: توصیه می‌شود در هر لیوان شیر، یک قاشق عسل حل شده و نوشیده شود.

خادم گفت: کره نیز به عنوان یکی از مشتقات شیر، دارای طبیعتی گرم و‌تر می‌باشد و مصرف آن خصوصا همراه با شکر چاق کننده است. کره گاو، لطیف‌ترین انواع کره است.

وی اظهار داشت: زیاده روی در مصرف کره جدا از ایجاد و تشدید مشکلات قلبی و عروقی که به دلیل کاهش تحرک و فعالیت‌های جسمی در دنیای امروز افزایش یافته، در معده افراد نیز ایجاد ضعف و سستی نموده و به سوء هاضمه منجر می‌گردد.

وی در خصوص پنیر گفت: طبیعت آن سرد و‌تر می‌باشد. خوردن مغز گردو با پنیر هم در طب سنتی و هم در آموزه‌های اسلامی توصیه گردیده است.

وی اضافه کرد: هر چه پنیر کهنه‌تر باشد طبیعت آن به سمت گرمی و خشکی می‌رود.

وی تصریح کرد: ماست نسبت به دوغ به دلیل داشتن چربی بیشتر، غذائیت بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: ماست موجب افزایش رطوبت بدن و کاهش تشنگی می‌شود. نعنای خشک، زیره، گل سرخ و زنجبیل بر روده بعنوان مصلحات ماست در طب سنتی توصیه می‌گردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: