۰

ارتش ترکیه شهر راس‌العین را به تصرف خود درآورد

در حالیکه وزارت دفاع ترکیه از تسلط بر شهرک مرزی راس العین توسط نیروهای ارتش ترکیه خبر داده نیروهای سوریه دموکراتیک این خبر را تکذیب کردند. وزارت دفاع ترکیه پیش از این گفته بود، نیروهای ترکیه و شورشیان هم‌پیمان آن جاده بین‌المللی حلب - رقه را بسته و نیروهای هم‌پیمان ارتش ترکیه به جاده بین‌المللی مواصلاتی بین منبج و قامشلی در شرق سوریه رسیدند.
کد خبر: ۲۰۰۰۸۷
۱۳:۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالیکه وزارت دفاع ترکیه از تسلط بر شهرک مرزی راس العین توسط نیروهای ارتش ترکیه خبر داده نیروهای سوریه دموکراتیک این خبر را تکذیب کردند. وزارت دفاع ترکیه پیش از این گفته بود، نیروهای ترکیه و شورشیان هم‌پیمان آن جاده بین‌المللی حلب - رقه را بسته و نیروهای هم‌پیمان ارتش ترکیه به جاده بین‌المللی مواصلاتی بین منبج و قامشلی در شرق سوریه رسیدند.

 نیروهای ترکیه و شورشیان "ارتش آزاد سوریه" در چهارمین روز عملیات نظامی خود در شمال سوریه توانستند، بر ۲۰ روستا در شرق تل ابیض مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار المیادین، بعد از بسته شدن جاده بین‌المللی حلب - رقه گشتی‌های آمریکا در شهرک الشرکراک حضور یافتند.

خبرنگار المیادین گزارش داد،‌ پیشروی ارتش ترکیه منجر به بسته شدن جاده اصلی شده که مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حسکه را از عین العرب (کوبانی) جدا می‌کند.

سایت اسکای نیوز هم اعلام کرد، حملات هوایی ترکیه در شمال سوریه طی امروز (شنبه) شدت گرفت و در پی این حملات، نیروهای سوریه دموکراتیک تجهیزات و نیروهای نظامی را به دو شهر راس‌العین و تل‌ابیض منتقل کردند.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد، ارتش آزاد سوریه که در عملیات چشمه صلح مشارکت دارد به جاده بین‌المللی که شهر منبج و قامشلی در شرق سوریه را به هم متصل می‌کند، رسیدند و شهرک راس العین به تصرف نیروهای ارتش ترکیه درآمد.

درگیری‌ها در طول شب گذشته در مرزها از عین دیوار در مرزهای عراق تا عین العرب در جریان بود، مروان قامشلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت،‌ درگیری‌ها در طول مرزها در جریان است.

رسانه‌های ترکیه نیز مدعی شدند، نیروهای سوریه دموکراتیک بار دیگر هتلی که خبرنگاران در مرزهای ترکیه در آنجا اقامت دارند را هدف خمپاره قرار دادند.

وزارت دفاع ترکیه در توییتی اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه، ۳۹۹ تن از یگان‌های مدافع خلق کرد را خنثی کرده است.

به نقل از روسیاالیوم، در آمار قبلی این وزارتخانه به خنثی شدن ۳۴۲ نیروی مسلح کرد اشاره شده بود.

پیش از این نیز وزارت دفاع ترکیه در واکنش به تیراندازی یگان‌های مدافع خلق کرد، از خنثی کردن ۱۶ تن از نیروهای این یگان‌ها خبر داده بود.

اما منابع امنیتی ترکیه روز جمعه گفتند، دو نظامی ترکیه در جریان حمله "تروریست‌ها " به دو پادگان نظامی در حومه حلب در شمال سوریه کشته شده‌اند.

خبرگزای آناتولی گزارش داد،‌ سه سرباز ترکیه‌ای در حمله‌ای که در منطقه اعزاز خارج از منطقه عملیات "چشمه صلح" در شرق فرات رخ داد، کشته شدند.

پیکر دو سرباز ترکیه‌ای کشته شده پس از مراسم وداع با آنها در فرودگاه غازی‌آنتپ به زادگاه‌های خود در استان‌های قونیه و بیلاچیک منتقل شد.

وزارت دفاع ترکیه پیش از این مرگ یک سرباز ترکیه‌ای را تایید کرده بود.

ترکیه مدعی است که بنا دارد کریدوری حدود ۴۰۰ کیلومتر در منطقه مرزی ایجاد کند تا حدود دو میلیون آواره جنگی سوریه را که طی سال‌های جنگ داخلی در این کشور به ترکیه پناه برده بودند را آنجا جای دهد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: