۰

این روزها همه دینارفروش شده‌اند

با نزدیک شدن ایام اربعین و سفر چندین میلیون زائر ایرانی به عراق، بازار خرید و فروش دینار داغ شده و در این بین مراکز غیرمجاز نیز به فروشنده دینار تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۲۰۰۰۷۴
۱۲:۲۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، با نزدیک شدن ایام اربعین و سفر چندین میلیون زائر ایرانی به عراق، بازار خرید و فروش دینار داغ شده و در این بین مراکز غیرمجاز نیز به فروشنده دینار تبدیل شده‌اند.

 این روزها علاوه بر دلالان که از گذشته در زمینه خریدو فروش دلار و دینار فعالیت دارند، برخی مغازه‌داران خصوصا در صنف طلافروشان هم به عرضه دینار روی آورده‌اند و برخی از آنها به صورت علنی اسکانس‌های دینار را در ویترین خود چیده‌ و از مشتری هم سفارش می‌پذیرند که به اندازه نیاز برای آنها دینار تهیه کنند.

این در حالی است که عرضه هرگونه ارز صرفا باید از طریق صرافی‌های مجاز صورت گیرد و واحدهای صنفی مجاز به این کار نیستند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه هم هرگونه خرید و فروش انواع ارز از جمله دینار را از سوی طلافروشی‌ها تخلف می‌داند.

محمد سعید جعفری به خبرنگار ایسنا گفت: عرضه دینار و دلار برای این ایام صرفا از طریق دو صرافی مجاز که در محدوده بازار زرگرها داریم انجام می‌شود و سایر واحدها مجاز به عرضه دینار و دلار نیستند.

وی ادامه داد: با وجود غیرقانونی بودن این کار، متاسفانه برخی واحدها تخلف می‌کنند که برخورد لازم نیز با آنها انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازرسان اتحادیه فعالیت این واحدها را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: گزارش تخلف این طلافروشی‌های متخلف به مراجعی مانند پلیس اماکن برای انجام برخوردهای لازم ارسال می‌شود.

به گفته جعفری، خود مردم نیز باید از خرید ارز از طلافروشی‌ها خودداری کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز از برخورد با عرضه انواع ارز به شیوه‌های غیرمجاز در قالب طرح نظارتی اربعین خبر داد.


داریوش جودکی در گفت و گو با ایسنا،با اشاره به برخورد با واحدهای غیرمجاز عرضه کننده انواع ارز از جمله دینار و دلار در آستانه ایام اربعین، تاکید کرد: عرضه ارز صرفا باید از طریق صرافی‌های مجاز صورت گیرد و مردم نیز ارز مورد نیاز خود را از طریق همین مراکز تامین کنند.


وی افزود: بیشترین معضل در خصوص عرضه غیرمجاز دینار و دلار را در محدوده میدان آزادی داریم که نظارت‌ها هم در این محدوده تشدید شده و دوربین‌هایی نیز برای شناسایی افراد متخلف نصب شده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: