۰

طرح مسئله نقض حقوق بشر در بحرین در پارلمان فرانسه

میشل لاریو نماینده پارلمان فرانسه در پیامی که در صحن علنی این پارلمان قرائت شد نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشر در کشور بحرین بیان کرد.
کد خبر: ۲۰۰۰۱۲
۱۳:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، میشل لاریو نماینده پارلمان فرانسه در پیامی که در صحن علنی این پارلمان قرائت شد نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشر در کشور بحرین بیان کرد و از مقامات فرانسوی خواست نسبت به اعمال فشار علیه مقامات آل خلیفه اقدام کنند.

وی گفت: اقلیت حاکم در کشور بحرین اکثریت شیعیان را مورد ظلم و ستم قرار می دهند و دولت فرانسه باید به وظایف خود در قبال حقوق بشر عمل کند.

هفته گذشته لاریو سؤالی در پارلمان مطرح كرد و از وزیر امور خارجه فرانسه ، ژان ایو لو درین پرسید كه چگونه پاریس می تواند از نفوذ خود برای تأمین آزادی زندانیان سیاسی بحرین و مدافعان حقوق بشر استفاده كند.

این نماینده مجلس به پرونده های نبیل رجب ، عبدالهادی ال خواجه و دکتر عبدالجلیل السینگاس اشاره کرد و آنها را قربانی شکنجه توصیف کرد.

وی همچنین از اعدام های اخیر در بحرین ابراز نگرانی کرد و گفت تمام این اقدامات ضد بشریت است.

در آستانه اعدام احمد الملالی و علی حکیم العرب ، هشت نماینده مجلس فرانسه نام خود را به لیست طولانی از قانونگذاران غربی که از منامه خواسته بودند احکام اعدام این دو نفر را صادر کند ، اضافه کردند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: