۰

روابط فامیلی در جامعه کاهش یافته است

رئیس انجمن روانپزشکی ایران گفت: روابط فامیلی، سرزندگی و ارتباطات اجتماعی به علل مختلف از جمله افزایش مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۹۹۸۹۶
۱۴:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مریم رسولیان روز چهارشنبه در همایش هفته سلامت روان در وزارت بهداشت افزود: شاخص های سلامت روان نشان می دهد وضعیت بهتر اقتصادی الزاما باعث بهبود سلامت روان نمی شود و طبقه متوسط سالم ترین افراد از نظر سلامت روان هستند.

وی گفت: شاخص های جهانی سلامت روان نشان می دهد ما در رتبه ۱۰۶ جهانی هستیم اما بیش از شاخص های جهانی باید به شاخص های بومی کشور خودمان توجه داشته باشیم که عزت نفس، دینداری، ارتباطات اجتناعی، معنویت، اعتماد اجتماعی و گسترش روابط خویشاوندی از جمله آنها است.

رسولیان اظهار داشت: می گویند ایران خشن ترین کشور دنیاست. قطعا این ادعا درست نیست اما عواملی مانند مشکلات اقتصادی، ضعف حمایت های اجتماعی، ضعف پوشش بیمه ای در کشور و مشکلاتی که در حوزه آزادی های اجتماعی وجود دارد، در بروز خشونت موثر است.

رسولیان اضافه کرد: نشاط اجتماعی یک مقوله فرادستی و حاکمیتی است و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند در این زمینه تعیین کننده باشد به خصوص وقتی که می بینیم یک برنامه تلویزیونی مانند برنامه ای در مورد قتل میترا استاد یا مرگ سحر خدایاری تنش آفرین می شود.

وی گفت: وقتی جامعه سیاست زده می شود، حادثه مرگ یک دختر هم سیاسی می شود و این اتفاق مبارکی نیست. البته کسی که خودکشی می کند، احتمالا مشکل روانی داشته اما این اشتباه است که به یک مساله اجتماعی مثل ورود زنان به ورزشگاه پاسخ فردی بدهیم.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: