۰

ورزشکاران حرفه‌ای در معرض ابتلا به آرتروز

ضربه‌هایی که به مفصل ورزشکار وارد می‌شود و همچنین پارگی منیسک و رباط پا، باعث شدت آرتروز در این افراد می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۸۱۷
۰۸:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر علمی سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، گفت: ورزشکاران حرفه‌ای در برخی رشته‌های ورزشی، در معرض آرتروز قرار دارند.

زهرا ذاکری، روز دوشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، اظهار داشت: برخی ورزشکاران حرفه‌ای در برخی رشته‌های ورزشی مثل دو و میدانی، بوکس و...، افرادی که معدن کار می‌کنند و کشاورزان، بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که علائم آرتروز در ورزشکاران حرفه‌ای پنهان می‌ماند، ادامه داد: بهتر است که این قبیل ورزشکاران، تحت معاینه قرار بگیرند تا از سلامت خود مطمئن شوند.

وی افزود: ضربه‌هایی که به مفصل ورزشکار وارد می‌شود و همچنین پارگی منیسک و رباط پا، باعث شدت آرتروز در این افراد می‌شود.

ذاکری تاکید کرد: ورزشکاران حرفه‌ای باید مراقب مفاصل خود باشند، زیرا وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند که دیر شده است.

وی در ادامه از آرتروز زانو به عنوان شایع‌ترین نوع آرتروز در ایران و کشور‌های آسیایی نام برد و افزود: آرتروز لگن در کشور‌های اروپایی، بیشتر شایع است و این شاید به خاطر مسائل ژنتیکی باشد.

دبیر علمی کنگره سالانه روماتولوژی ایران، با اشاره به روند پیری جامعه، گفت: پیر شدن جمعیت باعث می‌شود که بیشتر با بیماری پوکی استخوان و عوارض آن مواجه شویم. از همین رو، لازم است که به امر پیشگیری و آموزش، بیش از پیش توجه کنیم.

سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، از ۲۴ تا ۲۶ مهر ۹۸ در محل سالن کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: