۰

واکنش ائتلاف آمریکایی به ناآرامی‌های عراق

ائتلاف بین المللی آمریکایی به ناآرامی های عراق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۹۹۴۴۸
۱۵:۴۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ائتلاف بین المللی آمریکایی به ناآرامی های عراق واکنش نشان داد.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: از طرفین می خواهیم که از تنش بکاهند و خشونت در عراق را ریشه کن کنند. ما نگرانی خود را از تلفات و زخمی ها اعلام می کنیم و به شکل دائم گزارش های مربوط به تظاهرات را رصد می کنیم.

این در حالی است که اوضاع بغداد آرام گزارش شده است.

شایان ذکر است ایالات متحده آمریکا در موضع گیری های خود در قبال حوادث عراق سنت‌شکنی نکرده و همچون گذشته موضع مداخله جویانه ای اتخاذ کرده است. درهمین ارتباط، سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق چندی پیش بیانیه ای صادر و با لحنی مداخله جویانه تأکید کرد که واشنگتن برگزاری تظاهرات در عراق را زیر نظر دارد!

از سوی دیگر رسانه های غربی و عربی در اقدامی کاملا خصمانه به موج سواری بر روی تظاهرات مردمی در عراق پرداخته و با انعکاس وارونه واقعیت‌ها در این کشور تلاش کردند آنطور که خود تمایل دارند، حوادث و رویدادها در عراق را به افکار عمومی در منطقه و جهان منتقل سازند. این رسانه ها که پیشتر نیز تلاش خود برای توطئه چینی برای ایجاد «بحران سیاسی» در عراق را به اثبات رسانده اند، این بار نیز با ادامه همین روند اینگونه القاء کردند که تظاهرات کنونی در عراق مردمی نبوده و نوعی «یارکشی خیابانی» توسط احزاب و جریان های سیاسی محسوب می شود.

این فضاسازی های خصمانه برای ایجاد بحران سیاسی در عراق تنها به رسانه های تحت الحمایه سران مرتجع عرب و ایالات متحده آمریکا محدود و محصور نمی شود و ابعاد گسترده تری نیز دارد، چراکه رد پای رژیم بعثی نیز در موج سواری بر مطالبات مشروع مردم عراق جهت منحرف کردن آن از مسیر اصلی نیز دیده می شود. در همین ارتباط، می توان به اظهارات تحریک آمیز «رغد صدام» دختر صدام معدوم اشاره کرد که خواستار تشدید اقدامات معترضان شده است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: