۰

بی‌میلی استرالیا برای پذیرش اعضای خانواده داعش

یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد، علیرغم آنکه 66 زن و کودک استرالیایی از خانواده اعضای سابق «داعش»، در اردوگاه پناهجویان سوریه سرگردان هستند، دولت استرالیا هیچ عجله‌ای برای بازگرداندن آنها به کشورشان ندارد.
کد خبر: ۱۹۹۱۲۹
۱۴:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد در مجموع 66 زن و کودک استرالیایی در اردوگاه پناهجویان «الحول» در سوریه گرفتارند اما دولت «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا عجله‌ای برای بازگرداندن این زنان و کودکان به کشور ندارد.

طبق این گزارش، بعد از حمله مسلحانه طرفداران گروه تروریستی «داعش» به نگهبانان اردوگاه الحول، اوضاع امنیتی این اردوگاه در 48 ساعت گذشته به شدت رو به وخامت رفته است.

«ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با رادیو «ای بی سی» هشدار داد که اتباع استرالیایی اردوگاه پناهجویان سوریه که اکثر آنها زیر پنج سال سن دارند، در وضعیت بغرنج و پیچیده‌ای به سر می‌برند.

با اینحال ادامه داد: «در حال حاضر بازگرداندن تمامی آن افراد در آن شرایط در سوریه بسیار بسیار پیچیده است».

وی سپس توضیح داد: «به واسطه این حقیقت که این مکان (اردوگاه الحول) بسیار خطرناک و بی‌ثبات است، (بازگرداندن شهروندان استرالیایی) بسیار پیچیده است.

وزیر خارجه استرالیا تصریح کرد که دولت این کشور شایستگی هر فرد از شهروندان استرالیایی در اردوگاه پناهجویان سوریه را به صورت مورد به مورد ارزیابی می‌کند.

پین تصریح کرد: «تاجایی که به افراد و در برخی موارد به خانواده‌ها مربوط شود، ما شایستگی این افراد را به صورت مورد به مورد بررسی می‌کنیم اما ما قطعاً از استرالیا و استرالیایی‌ها محافظت میکنیم».

این مقام ارشد استرالیا تصریح کرد: «ما از افرادی حرف می‌زنیم که احتمالاً در حمایت از تروریسم مشارکت داشتند و احتمالاً در کنار تروریست‌های سوریه و عراق مبارزه کردند و قطعاً تهدیدی برای امنیت استرالیا و استرالیایی‌ها هستند».

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم که مردم استرالیا از ما انتظار دارند که شایستگی هرکدام از این افراد مورد بررسی قرار گیرد».

طبق این گزارش، در حال حاضر 70 هزار نفر در اردوگاه پناهجویان سوریه به سر می‌برند که برای پناه دادن خویشاوندان اعضای سابق داعش بنا شده است.

وزیر خارجه استرالیا در خصوص نقش کشورش در تأمین مخارج این اردوگاه گفت که «کانبرا» تعهد بسیار زیادی برای تأمین کمک‌های انسانی و کمک به تأمین بودجه برای تهیه غذا و مراقبت‌های درمانی اعضای این اردوگاه دارد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی درخواست کرده بود صدها تن از اعضای «داعش» که از شهروندان این کشورها هستند و هم‌اکنون در سوریه بازداشت هستند را به کشورهایشان بازگردانند و محاکمه کنند.

روز گذشته نیز خبری منشتر شد مبنی بر اینکه آمریکا اعمال فشار به بریتانیا را افزایش داده تا 600 تن از از اعضای بریتانیایی داعش را به همراه خانواده‌هایشان که در اردوگاههای پناهجویان در سوریه به سر می‌برند، پذیرش کند.

مدت‌ها است که آمریکا خواستار بازگشت اعضای بریتانیایی داعش به کشورشان است اما «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً به انگلیس اعمال فشار آورده تا اعضای خانواده این افراد را نیز بپذیرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: