۰

در صورت تقابل با آمریکا، در کنار ایران می‌ایستیم

معاون نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به مواضع تهران در حمایت از بغداد، تأکید کرد که در صورت تقابل ایران و آمریکا، عراق در کنار ایران خواهد ایستاد.
کد خبر: ۱۹۹۱۰۲
۱۲:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «بهاء الاعرجی» معاون وقت «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

وبسایت خبری «براثا» عراق، امروز چهارشنبه به نقل از الاعرجی گزارش داد که «اگر ایران با آمریکا روبه‌رو شود، در کنار ایران قرار خواهیم گرفت».

وی در ادامه گفت که «ایران از سایر [کشورها] به ما نزدیک‌تر است، اشتراکاتش با ما بیشتر است و موضعش در قبال ما، شرافتمندانه بود».

این مسئول پیشین عراق بر این باور است دونالد ترامپ رئیس جمهور ابالات متحده آمریکا «در برابر ایران شکست خورده است و نمی‌تواند با آن مقابله کند».

الاعرجی خاطر نشان کرد که «اگر درگیری بین این دو (ایران و آمریکا) در منطقه رخ دهد، جمهوری اسلامی، [منافع] آمریکا در منطقه را نابود خواهد کرد».

وی همچنین عنوان کرد که رئیس جمهور آمریکا در تمامی طرح‌های خود در منطقه شکست خورده است.

این مسئول عراقی در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله بمباران مواضع الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق پرداخت.

الاعرجی در این باره گفت که آمریکا اطلاع داشته است رژیم صهیونیستی مواضع الحشد را بمباران کرده است؛ مسئله‌ای که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، رسما آن را اعلام کرد.

وی بر این باور است که «انتخاب عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر خوب بوده، ولی نقصی که امروز وجود دارد، به خاطر عبدالمهدی نیست، بلکه معلول فراکسیون‌های سیاسی است».

این دیپلمات عراقی در پایان خاطر نشان کرد که مواضع عبدالمهدی باعث شده که نزد آمریکا، نیروی مطلوبی نباشد و این کشور «از روز نخست از عبدالمهدی حمایت نکرد».

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: