۰

چرا مردم دوستم ندارند؟!

هر چند ما خانواده‌مان را انتخاب نمی‌کنیم، اما دوستان‌مان را خودمان انتخاب می‌کنیم. شاید سوال این روزهای‌تان این باشد که چه باید بکنید تا آدم‌های دوروبرتان شما را دوست داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۸۶۹۸
۰۸:۴۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیا از خودتان می‌پرسید: «چرا مردُم دوستم ندارند؟!» خیلی سخت است در روز‌هایی که غصه دارید، دوستی نداشته باشید که به او اعتماد کرده و با او درددل کنید. همه‌ی آدم‌ها به کسی نیاز دارند که بتوانند به موقع کنارشان باشد چه از خانواده و چه از دوستان.

هر چند ما خانواده‌مان را انتخاب نمی‌کنیم، اما دوستان‌مان را خودمان انتخاب می‌کنیم. شاید سوال این روزهای‌تان این باشد که چه باید بکنید تا آدم‌های دوروبرتان شما را دوست داشته باشند.

اگر از سوی خانواده طرد شده باشید یا دوستان‌تان دور شما را خط کشیده باشند حتما احساس می‌کنید دیگر امکان ندارد بتوانید دوباره به روز‌های خوش گذشته برگردید و دوروبرتان را شلوغ کنید، اما این طور نیست. شما باید مسئولیت رفتارهای‌تان را بپذیرید و شیوه‌ی عملکردتان را تغییر دهید، چون دیگران تغییری نخواهند کرد. این شما هستید که باید نحوه‌ی برخوردتان با آن‌ها را تغییر دهید تا نتیجه‌ای متفاوت بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه دوست داشتنی‌تر شوید.

دست از خود نمایی بردارید و سعی کنید روی دیگران تاثیر بگذارید

هیچکس از خود نمایی خوشش نمی‌آید و اگر فکر می‌کنید می‌توانید با اتومبیل و تیپ و پول‌تان روی دیگران اثر بگذارید سخت در اشتباهید. آدم‌ها دوست دارند با هم ارتباط واقعی برقرار کنند و وقتی شما سعی می‌کنید داشته‌ها و دست آوردهای‌تان را به رخ‌شان بکشید آن‌ها نمی‌توانند خود واقعی‌تان را ببینند و بشناسند. ضمنا گوش دادن به کسی که مدام از افتخاراتش حرف می‌زند آزاردهنده است. ساده و صمیمی باشید و اجازه بدهید آدم‌ها خود واقعی‌تان را ببینند و این لطف را در حق خودتان بکنید.

آدم‌هایی که دوست داشتنی هستند، متواضع‌اند نه مغرور و خود بزرگ بین. خیلی خوب است که اعتماد بنفس داشته باشید، اما بین اعتماد بنفس داشتن و خود بزرگ بین بودن مرز مشخصی وجود دارد و این مرز همان تواضع است.

آویزان نباشید

شما نباید مدام منتظر دیگران باشید و انتظار کمک از دیگران داشته باشید. اگر طرز فکرتان این است که همه باید حاضر به خدمت شما باشند مطمئن باشید وقتی که واقعا نیاز به کمک داشته باشید هیچکس حاضر نیست قدمی برای‌تان بردارد. معمولا خودشیفته‌ها چنین ویژگی دارند و برای همین کسی دوست ندارد با آن‌ها ارتباط صمیمی برقرار کند. در عوض سعی کنید خودتان همیشه برای کمک به آدم‌ها آماده باشید.

ببخشید و دست از انتقاد بردارید

اگر می‌خواهید به روابط گذشته‌تان برگردید باید دیگران را ببخشید و فراموش کنید. برخی از افراد اهل بخشیدن هستند، اما برخی دیگر نمی‌توانند ببخشند و فراموش کنند. اگر اشتباه آدم‌ها را مدام به آن‌ها یادآوری کنید طبیعتا علاقه‌ای به ادامه‌ی دوستی با شما نخواهند داشت. تمسخر دیگران با یادآوری اشتباهات‌شان می‌تواند کیلومتر‌ها شما را از هم دور کند.

دست از کنترل کردن دیگران بردارید

سعی نکنید رئیس بازی دربیاورید. اطرافیان شما مجبور نیستند از فرامین شما اطاعت کنند. تمایل به کنترل کردن، مشکل بزرگی در روابط است. کسانی که سعی در کنترل دیگران دارند معمولا روی زندگی خود کنترل کمی دارند. سعی کنید به جای اینکه به نقاط ضعف دیگران توجه کنید، روی خودتان متمرکز شوید.

دیگران را تحقیر نکنید

دست از تحقیر و تمسخر دیگران بردارید. حتی شاید متوجه نشوید که چنین کاری می‌کنید، اما اگر کسی هستید که دوست دارید دیگران را به باد انتقاد بگیرید یا در موردشان شایعه سازی کنید پس باید هر چه زودتر این عادت زشت را ترک کنید. بدگویی کردن از دیگران یکی از راه‌هایی است که شما را نزد دیگران بسیار بد جلوه می‌دهد. فکر نکنید خودتان بهتر از بقیه می‌دانید و به جای دیگران تصمیم نگیرید.

دست از موعظه کردن دیگران بردارید

کسانی که عادت دارند مدام دیگران را موعظه کنند دوست داشتنی نیستند، زیرا به دیگران القا می‌کنند که بهتر و بیشتر از آن‌ها می‌دانند. شما همه چیز را نمی‌دانید و دانش شما محدود به تجربیات خودتان است پس سعی نکنید نگاه خود را به دیگران تحمیل کنید.

اشتباهات خود را گردن دیگران نیندازید

اگر زندگی شما طبق برنامه پیش نمی‌رود و مدام به مشکل برمی‌خورید تقصیر دیگران نیست. به جای اینکه مدام به دنبال سرزنش دیگران باشید و بابت انتخاب‌های بدتان دیگران را مقصر بدانید، نگاهی به آینه بیندازید.

مدام آه و ناله نکنید و غُر نزنید

اگر هر زمان که ناراحتید یا از چیزی شاکی هستید پیش دیگران آه و ناله کنید و غُر بزنید آن‌ها را خسته می‌کنید و کم کم ترجیح می‌دهند از شما فاصله بگیرند. مدام غُر زدن و منفی حرف زدن برای اطرافیان دلچسب نیست. گاهی واقعا باید به دنبال جنبه‌های مثبت بگردید، فرقی نمی‌کند چقدر کوچک باشد، مهم این است که شما آن را ببینید. هر کسی روز‌ها بد و غم انگیز دارد، اما اگر قرار باشد مدام در اندوه زندگی کنیم دیگران را فراری می‌دهیم.

به دیگران اعتماد کنید

اگر می‌خواهید رابطه‌ی خوشایندتری با دیگران داشته باشید باید بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. از جنبه‌ی تکاملی، برای ما بقای ما انسان‌ها بسیار مهم است که بدانیم آیا کسی لایق اعتماد ما هست یا نه.

نسبت به گفتگو با دیگران علاقه نشان دهید

به دیگران نشان دهید که مشتاقید با آن‌ها صحبت کنید، سوال بپرسید و با علاقه به جواب‌شان گوش دهید. اگر دوست دارید در محل کارتان با همکاران ارتباط خوبی برقرار کنید نشان دهید که علاقه مندید در مورد کارشان، اهداف‌شان و نظرات‌شان بیشتر بدانید. گفتگو و گوش دادن فعال مهارتی است که باید آن را بلد باشید.

به دیگران فرصت حرف زدن بدهید

شما باید بتوانید گفتگوهای‌تان با دیگران را به خوبی کنترل کنید جوری که هم خودتان حرف بزنید و هم به طرف مقابل فرصت کافی برای حرف زدن بدهید. هیچکس از متلکم وحده خوشش نمی‌آید. هم صحبت خوبی برای دیگران باشید.

به دیگران نشان دهید که قابل اعتمادید

همه‌ی ما دوست داریم کسانی را پیدا کنیم که بتوانیم به آن‌ها احترام بگذاریم. به قولی که می‌دهید عمل کنید و رازدار باشید. پشت سر کسی حرف نزنید و حرف و عمل‌تان یکی باشد. این‌ها چیز‌هایی هستند که شما را قابل اعتماد می‌کنند.

موبایل‌تان را کنار بگذارید

همانطور که گفتیم گوش دادن مهارت مهمی است که اگر دوست دارید دیگران شما را دوست داشته باشند باید به آن اهمیت بدهید. چگونه می‌توانید با دقت به حرف‌های طرف مقابل‌تان گوش بدهید در حالی که مدام نگاه‌تان به صفحه‌ی موبایل‌تان است و آن را چک می‌کنید؟ موبایل‌تان را کنار بگذارید و توجه‌تان را معطوف طرف مقابل‌تان کنید. چیزی در موبایل‌تان نیست که مهم‌تر از طرف مقابل‌تان باشد.

با آدم‌های جدید دیدار کنید

هر چه تعاملات بیشتری با دیگران داشته باشید و با دیگران بیشتر ارتباط برقرار کنید، مهارت‌تان بیشتر خواهد شد. این تمرینی است که شاید لازم باشد تمام طول عمرتان انجامش دهید. پس خودتان را در خانه حبس نکنید!

منبع: برترین ها

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: