۰

افزایش فشار بر مسلمانان عامل تنش در سریلانکا

یک سازمان بین‌المللی هشدار داد که افزایش فشارها بر مسلمانان سریلانکا می‌تواند باعث ایجاد شکاف و تنش در این کشور شود.
کد خبر: ۱۹۸۵۸۰
۱۱:۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «گروه بین‌المللی بحران» در گزارشی فشار دولت و ملی‌گرایان تندروی سریلانکا بر مسلمانان را عامل افزایش تنش‌ها و شکاف در این کشور اعلام کرد.

در این گزارش آمده است: فشار شدید و خطرناک بر مسلمانان سریلانکا که به دنبال حملات اخیر به چند کلیسا و هتل در کلمبو، پایتخت این کشور، افزایش یافته، تهدید بزرگی برای امنیت و صلح در این کشور واقع در اقیانوس هند به شمار می‌رود.

پس از وقوع این حملات تا کنون ۱۸۰۰ تن از مسلمانان به بهانه اجرای قوانین امنیتی دستگیر شده‌اند که ۳۰۰ نفر از آنها هنوز در بازداشت هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: بوداییان ملی‌گرای سینهالی با راه‌اندازی کمپین خشونت و نفرت علیه مسلمانان، خواستار تحریم اقتصادی و انجام حملات خشونت بار علیه زنان محجبه مسلمان شده‌اند و در رسانه‌ها به تبلیغات منفی علیه مسلمانان می‌پردازند.

اول اردیبهشت امسال چند انفجار در کلمبو پایتخت سریلانکا رخ داد که بر اثر آن‌ها ۲۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت، اما پلیس سریلانکا یک گروه افراطی به نام «جماعت ملی توحید» را عامل این حملات معرفی کرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: