۰

بلیت قطارهای اربعین هنوز فروخته نشده است

مدیرکل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش فروش بلیت قطارها برای اربعین هنوز آغاز نشده است و برای این ایام برنامه ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است که جزئیات آن فردا اعلام خواهد شد .
کد خبر: ۱۹۷۷۳۶
۱۰:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرکل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش فروش بلیت قطارها برای اربعین هنوز آغاز نشده است و برای این ایام برنامه ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است که جزئیات آن فردا اعلام خواهد شد .

 علی کاظمی منش اظهارکرد: تجربه سال گذشته پیاده روی عظیم اربعین حسینی به ما نشان داد که بسیاری از زائران در دو هفته پایانی مانده به روز اربعین برای خرید بلیط اقدام می کنند و به همین منظور پیش فروش بلیط های قطارهای ایام اربعین را در روزهای آینده آغاز می کنیم . کاظمی منش تصریح کرد : این اقدام در واقع مساعدت و کمک به زائرانی است که هنوز برای حضور در این راهپیمایی عظیم و جهانی تصمیم نگرفته اند و یا در حال برنامه ریزی برای انتخاب زمان آغاز و نحوه سفر و تردد خود در این سفر معنوی هستند .

زائران نگران پایان فروش بلیت قطارهای اربعین نباشند

مدیرکل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : زائران اربعین حسینی نگران نباشند چراکه بلیت قطار هایی که در واقع قطار اربعین نامیده و به مناطق مرزی نیز منتهی می شوند هنوز فروخته نشده است و اگر هم کسی توانسته است بلیط به خرمشهر و کرمانشاه بگیرد بداند که این سهمیه مربوط به اربعین نبوده است.
علی کاظمی منش ادامه داد : زائران نگران نباشند که چرا فروش بلیت در مسیرهای کرمانشاه و خرمشهر صورت نمی گیرد ؛ ما ظرفیت قطارهای اربعین را نگه داشته ایم تا در زمان هایی که اعلام می شود به فروش برسانیم و امیدواریم تا اواخر هفته بلیت قطارهای اربعین عرضه شود و در اختیار زائران قرار بگیرد . کاظمی منش توضیح داد : فردا مدیرعامل شرکت راه آهن در نشستی خبری با اصحاب رسانه آخرین و جدیدترین اطلاعات را درباره خدمات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین ارائه خواهد داد .

افزایش ظرفیت ریلی برای زائران اربعین

مدیر کل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای ایام اربعین به غیر از مسیر هایی که هم اکنون موجود است هم در مسیر جنوب و هم در مسیر کرمانشاه افزایش ظرفیت خواهیم داشت و قطار های فوق العاده ای را راه اندازی خواهیم کرد . علی کاظمی منش تصریح کرد: همچنین برای برخی شهرها که هم اکنون قطاری به خرمشهر یا کرمانشاه ندارند در این ایام قطار های فوق العاده پیش بینی شده است تا زائران بتوانند از این قطار ها استفاده کنند. وی گفت : همه جزئیات مربوط به برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران را برای ایام اربعین از جمله مسیر قطار های فوق العاده، نحوه فروش بلیت ، تعداد و نوع واگن ها ، برپایی موکب های صلواتی راه آهن در ایستگاه ها و .... فردا در نشست خبری به اطلاع عموم مردم عزیز می رسد.


قیمت بلیت قطارهای اربعین افزایش نمی یابد

مدیر کل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : مذاکرات لازم برای هماهنگ‌کردن دستگاه‌های متولی مختلف به منظور فراهم کردن بستر لازم برای سفر زائران اربعین انجام شده است و در این ایام نه تنها نرخ بلیت قطار افزایش نخواهد یافت بلکه با گران‌فروشان در این زمینه هم برخود جدی خواهیم کرد.
کاظمی منش افزود: هیچکدام از شرکت‌های ریلی اجازه ندارند قیمت بلیت قطارهای خود را برای سفرهای اربعین افزایش دهند و اگر در این زمینه آژانس مسافرتی مرتکب تخلف شد مردم حتما به شرکت راه‌ آهن اعلام کنند تا با متخلف یا متخلفان برخورد قاطع کنیم.
مدیر کل خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: ما باید مسافران را به مرزهای ایران با عراق برسانیم و با توجه به خطوط ریلی که در کشور داریم می توانیم زائران اربعین حسینی را به ایستگاههای راه آهن در شلمچه، کرمانشاه و همدان به عنوان مقاصد اصلی برسانیم. وی ادامه داد :قرار است از ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز با اتوبوس های درون شهری زائران به مرز خسروی منتقل شوند.

هم اکنون قیمت بلیت قطار 4 ستاره 4 تخته تهران - خرمشهر 153 هزار تومان و 4 ستاره ، 4 تخته تهران - اهواز 136 هزار و 400 تومان و 3 ستاره 6 تخته تهران - اهواز هم 112 هزار و 600 تومان است.
همچنین قیمت بلیت قطار 4 ستاره 4 تخته مشهد - کرمانشاه 217 هزار و 950 تومان ، 6 تخته 3 ستاره این مسیر 144هزار و 500 تومان ، 4 ستاره 4 تخته مشهد - خرمشهر 268 هزار و 350 تومان و 6 تخته سه ستاره این مسیر 192 هزار و 250 تومان است . همچنین قیمت بلیت قطارهای 4 ستاره 4 تخته مشهد- اهواز 254 هزار و 750 تومان ، 4 تخته 3 ستاره 240 هزار و 50 تومان ، سه ستاره 6 تخته 186 هزار و 100 تومان است .

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: