۰

درگیری‌ میان جبهه‌النصره و داعش در حومه ادلب

منابع محلی در ادلب اعلام کردند، در جریان درگیری‌های شدید میان نیروهای مسلح داعش و نیروهای جبهه‌النصره در مرزهای ترکیه، ۱۳ از میان این دو گروه تروریستی کشته شدند.
کد خبر: ۱۹۷۶۲۱
۱۲:۰۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع محلی در ادلب اعلام کردند، در جریان درگیری‌های شدید میان نیروهای مسلح داعش و نیروهای جبهه‌النصره در مرزهای ترکیه، ۱۳ از میان این دو گروه تروریستی کشته شدند.

این منابع اعلام کردند،‌ دلیل این درگیری‌ها اختلافات بر سر خون‌بها بود، زیرا افراد مسلح داعش یک جوان سوری را ربوده بودند که پدرش در حوزه ساخت و تجارت طلا فعالیت می‌کند. نیروهای داعش این جوان را به گروه تروریستی وابسته به جبهه‌النصره به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار فروختند، اما نیروهای جبهه‌النصره پس از تحویل گرفتن این جوان از پرداخت پول امتناع کردند و در نتیجه، اختلاف میان دو طرف به درگیری‌های شدید کشیده شد و در پی آن ۱۳ تروریست کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

این منابع افزودند، هیئه تحریرالشام (جبهه النصره) اعلام کرد، مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به ربایندگان پرداخت کرده تا این جوان را به آنها بازگردانند، زیرا به خانواده این جوان سوری شرط کرده که در ازای پرداخت کامل مبلغ، او را به خانه‌اش بازمی‌گرداند.

منابع مذکور گفتند، اخیرا موارد ربودن کودکان در ازای گرفتن مبالغ هنگفتی در استان ادلب افزایش یافته است و در بیشتر موارد فرزندان تاجران اهداف مورد نظر آدم‌ربایان هستند.

در مناطق مرزی در شمال ادلب باندهایی از بقایای داعش حضور دارند و در میانشان تعدادی از افراد مسلحی قرار دارند که از عراق، رقه و شرق حماه گریخته‌اند. همچنین حدود ۱۰۰ تن دیگر که از زندان مرکزی ادلب در سال ۲۰۱۸ فرار کردند، نیز به این باندها پیوسته‌اند. این باندها دست به عملیات سرقت، حمله مسلحانه و عملیات کاوش در آثار باستانی سوریه می‌زنند و میان آنها و گروه تروریستی جبهه‌النصره روابط قاچاق آثار باستانی به سرقت برده، تسلیحات و خودروها گسترش یافته است.

پیش از این هم منابع محلی در حومه ادلب در ماه اوت ۲۰۱۸ اعلام کرده بودند، تعداد زیادی از بقایای داعش ضمن هماهنگی با هیئت تحریرالشام به شهرک‌های استان ادلب منتقل شده و به صورت علنی و در سطح گسترده، طی ماه‌های اخیر از سال ۲۰۱۸ در این استان شروع به فعالیت کردند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: