۰

زنان و مردان انگلیسی از مسجدی در بلکبرن بازدید کردند

در مراسم بازدید از مسجد الصالحین در شهر بلکبرن انگلستان، 16 شرکت کننده زن و مرد، ضمن سر زدن به بخش های مختلف مسجد، درباره اسلام و مسلمانان بیشتر آموختند.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۱
۰۹:۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گروهی از زنان و مردان انگلیسی در راستای یک برنامه انسجام اجتماعی از مسجد الصالحین در شهر بلکبرن بازدید کردند.

خیریه محلی فیس، یک برنامه نظارتی است که به زنان بیکار برای پیدا کردن شغل، تقویت روابط اجتماعی و رشد اعتماد به نفس برای حمایت از یکدیگر به منظور یافتن مشاغل پایدار کمک رسانی می کند.

این گروه 16 نفره متشکل از زنان و مردان در تور بازدید از مسجد، که توسط بانیان مسلمان برگزار شده بود شرکت کردند. در این تور به بازدیدکنندگان محل اقامه نماز معرفی شد و توضیح داده شد که کودکان هنگام دوره های تکمیلی درسی در مسجد چه چیزهایی می آموزند.

در این رویداد به صرف خوراکی، جلسه پرسش و پاسخی برگزار شده و سئوالات جالبی پیرامون کلیشه های ضدمسلمانی از سوی شرکت کنندگان پرسیده شد.

یکی از شرکت کنندگان گفت: من همیشه می دیدم که کودکان زیادی به اینجا می آیند و با خودم این سئوال را می پرسیدم که اینجا چه می گذرد. با آمدن به این تور بازدید نگاهم بسیار تغییر کرد و دریافتم که این مکان نیز مانند هر مکان مذهبی دیگر است. جایی که مردم می آیند و آرامش می یابند و حق برپایی تعالیم مذهبی شان را دارند.

سمیر خان افسر تعاملات اجتماعی مسجد نیز افزود: این بسیار عالی است که می توان تلاشی را برای مقابله با کلیشه ها و پیش داوری های غلط انجام داد. به عنوان اعضای جامعه ، وظیفه ما این است که جوامع را تغذیه فکری کنیم و مردم را در کنار هم مستجم و متحد نگه داریم.

وی افزود: در مسجد الصالحین ، ما همیشه از کسانی که مایل باشند به ساختن جامعه کمک کنند حمایت می کنیم.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: