۰

تربیت نسل جدیدی از نیروهای داعش در اردوگاه الهول

روزنامه النهار لبنان از فعالیت زنان داعش در اردوگاه الهول در شرق استان حسکه سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۸۶۵
۱۶:۲۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه النهار لبنان نوشت: کارشناسان امور تروریستی هشدار می‌دهند که ممکن است اردوگاه الهول نقطه آغاز جدیدی برای داعش باشد. زنان داعش اقدامات خصمانه‌ای انجام می‌دهند طوری که یکی از آن‌ها یکی از سربازان نیروهای آسایش را زخمی کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: زنان نیروهای داعش و زنانی که افکار رادیکالی دارند، در داخل اردوگاه به دور از بقیه زنان آواره زندگی می‌کنند. زنانی که نقش مهمی در آغاز سیطره داعش بر مناطق وسیع در الحسبه و "کتیبه الخنساء" ایفا می‌کردند در حال حاضر مشغول تربیت نسلی از کودکان هستند که با افکار داعش بزرگ می‌شوند. یکی از نمودهای این مسئله بالا بردن پرچم داعش توسط گروهی از کودکان در مرکز اردوگاه است.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) همواره از کشورهای غربی خواسته‌اند که این تروریست‌ها را به کشورهایشان بازگردانند اما آن‌ها توجهی نمی‌کنند و برخی از این کشور تابعیت این تروریست‌ها را لغو کرده‌اند.

عبدالکریم عمر، رئیس مشترک دفتر روابط خارجه در اداره خودمختار کردها خواهان تأسیس دادگاه ویژه در شمال شرق سوریه برای محاکمه تروریست‌ها شده است، اما این مسئله احتمالا قبل از رسیدن به حل سیاسی در سوریه آسان نخواهد بود.

بر اساس آمار روزنامه گاردین تعداد بازداشت‌شدگان در اردوگاه الهول به ۵۰ هزار تن می‌رسد که بیشترشان زن و کودک هستند.

در این اردوگاه ۱۳۰۰ کودک از تابعیت‌های اروپایی هستند که بیشترشان عضو داعش می‌باشند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: