۰

چگونه استعداد خود را پیدا کنیم؟

تست های متنوعی برای شخصیت شناسی وجود دارد یکی از این تست‌ها، تست شخصیت شناسی هالند است.
کد خبر: ۱۹۶۵۳۸
۱۴:۰۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بنابراعلام کارجوپلاس، تست هالند یک تست شخصیت شناسی است ک توسط john Holland در سال ۱۹۷۰ ارائه شد. دکتر هالند می‌گوید افراد زمانی خیلی خوب کار می‌کنند که ترجیحات و استعداد هایشان با محیط کارتطابق داشته باشد. یعنی افراد و محیط کار با یکدیگر متناسب باشند.

اکثرا شخصیت افراد ترکیبی از دو یا سه مورد از زمینه های مورد توجه هالند را شامل می‌شود که تصور کلی از نوع شخصیت، استعدادها و مشاغل مرتبط با آن را عنوان می‌کند.

از نظر تست شخصیت شناسی هالند نوع انتخاب شما در هنگام استفاده از این تست نوع شخصیت شما را آشکار می‌کند. در مدل هالند شش تیپ شخصیتی وجود دارد و اکثر مردم به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

۱- واقع گرایانه: این افراد مشاغلی را دوست دارند که ارائه دهنده رغبت هایی مانند فعالیت های مکانیکی، فنی، ساخت تولید و تعمیرکاری هستند. آنها از کار با ابزار و ماشین ها و دستگاه ها لذت می‌برند و مسائل واقعی و عینی را به مسائل انتزاعی و مبهم ترجیح می‌دهند.

۲- جستجوگرایانه: این افراد جهت گیری علمی و تحقیقی بالایی دارند آن ها از جمع آوری اطلاعات و کشف حقایق با نظریه های جدید و تحلیل و تفسیر اطلاعات لذت می‌برند همچنین در محیط‌های تحقیقی و دانشگاهی بسیار راحت اند و به دنبال کسب مدارج پیشرفته می‌روند.

۳- هنرگرایانه: این افراد تمایل دارند در نقش آهنگساز، موسیقی دان، بازیگر، نویسنده، طراحی معماری داخلی و نظیر این ها ظاهر شوند. این عده افراد به کار در محیط های هنری که فرصت خود ابرازی به آن ها می دهد بسیار علاقه منداند.

۴- جامعه گرایانه: این افراد تمایل به کارکردن با مردم دارند. آن ها از تقسیم وظایف و مرکز توجه بودن لذت می‌برند. ویژگی شخصیتی اصلی آن ها کمک کردن، تربیت و نگهداری همچنین آموزش و تعلیم به دیگران به ویژه افراد خردسال است. همچنین این افراد از راهنمایی رهبری و تشویق دیگران لذت می‌برند.

۵- کسب و کارگرا: این افراد از لحاظ کلامی در فروش و رهبری کردن توانا هستند. آن جا خواهان موفقیت های رهبری قدرت و مقام هستند. مقام به خطر ریسک بین فردی و مالی دارند. در فعالیت های رقابتی و مقیاس ریسک پذیری شرکت می‌کنند. از کار کردن با دیگران و رهبری آن ها به سوی اهداف سازمان یافته و موقعیت اقتصادی لذت می‌برند.

۶- قراردادی: این افراد به صورت خاص فعالیت‌هایی را دوست دارند که نیاز به سازماندهی و دقت دارند. آن ها اغلب از فعالیت های مدیریت اطلاعات لذت می‌برند. افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند به طور نمونه به مشاغلی مانند حسابداری، کارمند مالی، کتابدار و... مشغول می‌باشند.

شما هم می‌توانید تست هالند را در اپلیکیشن کارجوپلاس به صورت کاملا رایگان انجام دهید و تیپ شخصیتی و استعدادهای خود را بشناسید و همچنین با سایر تیپ های شخصیتی آشنا شوید.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: