۰

مذاکره نمایندگان طالبان با مقام های کرملین

هیاتی از جنبش طالبان با سفر به مسکو با نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار و درخصوص اوضاع افغانستان مذاکره کردند.
کد خبر: ۱۹۶۴۳۴
۰۸:۴۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سهیل شاهین سخنگوی طالبان به تاس گفت: هیات طالبان با ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه دیدار و با وی در خصوص سیر اوضاع پیرامون روند صلح افغانستان گفت وگو کرد.
وی افزود: هیات طالبان در زمان حاضر در مسکو بسر می برد.
روسیه از مذاکرات آمریکا و طالبان حمایت کرده و از طرف دیگر خود نیز وارد مذاکره با طالبان شده است.

دولت افغانستان بارها از این رویه که توسط روسیه و آمریکا دنبال می شود انتقاد کرده است و مذاکره با طالبان را رسمیت بخشیدن به اقدامات تروریستی این گروه ومهر تایید زدن براقدامات تروریستی طالبان برای ماندن در قدرت ارزیابی می کند.
روسیه همچنین در نشست افغانستان که چند ماه پیش در مسکو برگزار شد از طالبان دعوت کرد و نمایندگان این جنبش با شخصیت های سیاسی افانستان دیدار کردند هر چند که از سوی دولت افغانستان هیچ نماینده ای در این دورهمی ها حضور نداشت.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان به تازگی از مذاکرات آمریکا با جنبش طالبان حمایت کرده است که نشان می دهد انگار روسیه و آمریکا حداقل در خصوص افغانستان به اشتراک نظر رسیده اند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه از آمریکا و طالبان خواست مذاکراتی که گفته شده به بن بست رسیده را هرچه سریعتر ازسر بگیرند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: