۰

میزان باروری در کشور کاهش یافته است

عضو هیأت مدیره انجمن جنین شناسی با بیان اینکه برنامه‌ریزی جدی در زمینه حل مشکل ناباروری صورت نگرفته است گفت: در کشور با کاهش باروری مواجهیم.
کد خبر: ۱۹۵۹۸۵
۱۰:۰۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدمهدی آخوندی عضو هیأت مدیره انجمن جنین شناسی و تیم تخصصی رویان در رابطه با توسعه ناباروری در کشور با بیان اینکه یک پنجم زنان در سن باروری نابارور هستند اظهار داشت: آمار ناباروری زنان ۲۰ تا ۴۰ سال در یک یررسی یک ساله حدود حدود ۲۰ درصد است، اما وقتی طول دوره بررسی به دو سال افزایش پیدا می‌کند این آمار با کاهش 8 درصدی به حدود ۱۲ درصد می‌رسد.

وی گفت: این آمار دقیق نیست و مشاهدات متخصصین و مراکز ناباروری است. این مسئله همزمان با مسائل زیست محیطی و آلودگی و صنعتی شدن و ارتعاشات ماهواره و موبایل و... در تمام جهان شکل گرفته است و باعث افزایش این مشکل شده است.

آخوندی در رابطه با حل این مشکل توسط دولت گفت: برنامه‌ریزی جدی در رابطه با این موضوع انجام نشده است و در کشور با کاهش باروری مواجهیم.

وی در رابطه با افزایش هزینه‌های درمان افزود: هزینه‌ها به نسبت سال‌های گذشته افزایشی پیدا نکرده و تحریم‌ها و تورم هزینه‌های تهیه مواد اولیه درمان و دستگاه‌ها را بالا برده است. همچنین حمایت بیمه‌ای مشخصی هم در این حوزه وجود ندارد و باتوجه به سیاست‌های کلی نظام و کاهش جمعیت در کشور دولت باید تمهیداتی را در نظر گرفت.

عضو هیأت مدیره انجمن جنین شناسی در برنامه رادیووی «تهران کلینیک» گفت: داروهای تولید داخل افزایش قیمت چندانی نداشته است اما به طور کلی مراجعه مردم به مراکز درمانی کمتر شده است و علاقه کمتری به باروری نشان می‌دهند که در این خصوص نقش وزارت بهداشت چشمگیر است و باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: