۰

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

گچ از زمان کودکی دوست ما بوده است، اما می دانیم، بیشتر لوازم هنری است. این سنگهای کربنات سفید متخلخل می توانند در هنگام مشکلات عادی خانگی که همه ما با آن روبرو هستیم، قادر به شگفتی شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و نه تنها در کارهای روزانه خود به شما کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی نیز خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۵۹۰۱
۱۴:۴۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گچ از زمان کودکی دوست ما بوده است، اما می دانیم، بیشتر لوازم هنری است. این سنگهای کربنات سفید متخلخل می توانند در هنگام مشکلات عادی خانگی که همه ما با آن روبرو هستیم، قادر به شگفتی شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و نه تنها در کارهای روزانه خود به شما کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی نیز خواهد شد.

 

ما قصد داریم تا به شما کمک کنیم و روشهای مختلفی را برای استفاده از گچ برای مقابله با مشکلات رایج در خانه و اطراف خود پیدا کرده ایم. آنها را در زیر بررسی کنید.

 

1. لکه های چربی مزاحم را از بین ببرید.

بیکن، پیتزا، همبرگر، به همان اندازه که همه ما غذاهای مضر روغنی را دوست داریم، وقتی به طور تصادفی آن را روی خودمان می اندازیم، سردرد بزرگی می شود. از بین بردن لکه های چربی از لباس - خواه لباس، یا سفره ی پارچه ای، کاری بسیار خسته کننده است، اما اگر گچ با خود دارید نگران نباشید.

 

به جای اینکه لکه را با دست بشویید و سپس لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید، سعی کنید روی آن را یک تکه گچ بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. گچ اضافی را پاک کنید و سپس سعی کنید موارد کثیف را بشویید. گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد.

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد

 

2. نقره خود را براق نگه دارید و از سیاه شدن جواهرات خود جلوگیری کنید.

قاشق و ظروف نقره ای به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهند. اما می توانید با قرار دادن مقداری گچ در همان کابینت که در آن مجموعه های کارد و چنگال و ظروف نقره خود را نگه می دارید، می توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. لکه هایی نقره ای به دلیل رطوبت ایجاد می شوند که با وجود گچ جذب می شوند.

 

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات خود می توانید از گچ استفاده کنید. به سادگی یک تکه گچ را در جعبه جواهرات خود و یا کابینت نگه دارید و بگذارید که از اموال گرانبهای شما محافظت کند. در صورت لزوم گچ را جایگزین کنید.


رفع 8 مشکل خانگی با گچ

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات و نقره ها می توانید از گچ استفاده کنید

 

3. از کم کاری در کمد لباس جلوگیری کرده و از بوی بد خداحافظی کنید.

وقتی یک کمد بزرگ دارید، و از آن زیاد استفاده نمی کنید و در آن را زیاد باز نمی کنید بوی نم و ناخوشایندی می گیرد. نه تنها کمد بلکه جعبه ها و ... که در آن ها مدت زمان زیادی باز نشده بوی بد می گیرند.

برای مقابله با آن، شما به یک متخصص یا چیزهای خیلی فانتزی احتیاج ندارید، فقط به گچ نیاز دارید! از آنجا که از نظر طبیعت بسیار متخلخل است، گچ قادر به جذب هم بو و هم بوی بد است. مقداری گچ را بردارید و آن را در کمد لباس، جعبه ها، اتاق زیر شیروانی یا هر مکان دیگری که در خانه شما بدون استفاده باقی ماده است قرار دهید. تا تاثیر آن را ببینید.


رفع 8 مشکل خانگی با گچ

برای برطرف کردن بوی ناخوشایند از کمد از گچ استفاده کنید

 

4- از زنگ زدگی وسایل خود جلوگیری کنید.

اکسیداسیون یک فرایند طبیعی است. این ابزار یا هر فلزی باشد، برای این ماده، زنگ زدگی چیزی است که با رسیدن به سطح رطوبت خاصی اتفاق می افتد. با این حال، شما می توانید به سادگی با استفاده از گچ از زنگ زدگی جلوگیری کنید! بعضی از قطعات گچ را در جعبه ابزار خود نگه دارید و بگذارید همه رطوبت موجود در هوا را جذب می کند.

نکته اضافی: هنگامی که از یک پیچ گوشتی استفاده می کنید، گچ را بگیرید و آن را روی قسمت کوچک ابزار بمالید. این به شما کمک می کند تا سریعتر پیچ را پیچ کنید و از لغزیدن پیچ گوشتی جلوگیری کنید.

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

برای جلوگیری از زنگ زدگی ابزار مقداری گچ بین آن ها بگذارید

 

5- خانه خود را از آفات محافظت کنید.

مورچه ها عموماً موجوداتی بی ضرر هستند که به تجارت خود توجه می کنند. در واقع، مورچه های سیاه و باغ حتی نیش نمی زنند. با این حال، مورچه هایی که با خانه های شما می آیند می توانند خطرناک باشند زیرا می توانند بیماری ها را انتقال بدهند. اگر به آشپزخانه شما برسند، می توانند غذای شما را آلوده کرده و شما را بیمار کنند.

خوشبختانه، مورچه ها از گچ وحشت دارند و اگر در خانه خود مشکلی مورچه ندارید، می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید. شوخی نمی کنیم. گچ را بگیرید و خطوط را در درب، پنجره ها، دریچه های آشپزخانه خود و هر مکان دیگری که فکر می کنید مورچه ها از آنجا می توانند وارد شوند بکشید!

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید

 

6. لباس های سفید خود را سفید نگه دارید و از زردی خلاص شوید.

مهم نیست که چقدر لباس های سفید خود را با مواد شوینده ای که ادعا می کنند لباس های خود را مانند برف برای همیشه نگه دارید، بشویید، اما به مرور زمان تمایل به زرد شدن آن دارند. اما زردی هرگز محو نمی شود. راه حل چیست؟ قبل از شستشو، لباس های سفید خود را با گچ مالش دهید.

گچ به حفظ رنگ سفیدی و نگه داشتن لباس های سفید شما کمک می کند. این به خلاص شدن از شر زرد ناخواسته کمک می کند و بعد از چند شستشو، زردی را کاملاً از لباس خود محو می کنید. همین کار را می توان برای راحت تمیز کردن کثیفی که در اطراف یقه پیراهن ها جمع می شود، اعمال کرد. اگر لکه ها واقعاً در اطراف یقه بد هستند، مقداری گچ را روی آنها مالش دهید، بگذارید 10 دقیقه در آنجا بنشیند و بعد آن را بشویید.

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

برای راحت تمیز کردن کثیفی یقه گچ روی آن بمالید

 

7. لکه ها را به سرعت روی دیوارهای خود حل کنید.

اگر بچه ها یا حیوانات خانگی دارید، می دانید گرفتن لکه ها روی دیوارهای شما بسیار آسان است. و پخت و پز برای مدت زمان طولانی تر لکه های ناخواسته را روی دیوارهای آشپزخانه شما نیز می گذارد، و حتی گاهی اوقات سقف، که تمیز کردن آن بسیار سخت است.

به جای اینکه مبلغ زیادی هزینه کنید و دیوارهای خود را مجددا رنگ کنید، این کار را امتحان کنید. یک تکه گچ را که با رنگ دیوارها و سقف های شما مطابقت دارد را بردارید و آن را روی لکه ها مالش دهید. می توانید در دیوار خود گچ را روی ترک های کوچک و ضایعات نیز بمالید و آنها را از بین ببرید.

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

با گچ روی ترک های کوچک و ضایعات دیوار بمالید

 

8- ناخن های خود را سالم و تمیز نگه دارید.

علاوه بر همه اصلاحات آسان خانگی فوق، می توانید گچ را نیز در زیبایی خود قرار دهید. یک قلم موی کوچک را روی گچ بمالید و سپس از آن برای تمیز کردن ناخن های خود استفاده کنید. با این فرآیند از شر خاک خلاص می شوید و گچ باعث می شود ناخن های شما روشن شود. همین کار را می توان برای ناخن های پا نیز تکرار کرد.

رفع 8 مشکل خانگی با گچ

با یک قلم موی کوچک روی گچ بمالید و از آن برای تمیز کردن ناخن استفاده کنید

منبع: بیتوته

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: