۰

روایت تخریب موکب عزای امام حسین (ع) در ایلام / فعالیت موکب با مجوز بوده است

درپی تخریب یک موکب عزای امام حسین (ع) توسط ماموران شهرداری ایلام در شب‌های اخیر، مسوولین و مردم استان واکنش‌هایی نسبت به این حادثه داشته‌اند که در ادامه روایتی از این ماجرا آمده است.
کد خبر: ۱۹۵۶۷۱
۰۸:۴۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، اخیرا در پی تخریب موکب مسجد مهدیه توسط شهرداری ایلام و انعکاس این اتفاق توسط خبرگزاری فارس، شاهد واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و مسوولان نسبت به این ماجرا بودیم.

به گفته مسوولان شهرداری ایلام، تخریب این موکب به دلیل وضعیت بهداشتی، بیوتروریسم و امنیت غذایی انجام شده و همچنین موکب مذکور مجوز فعالیت نداشته است.

پس از واکنش‌های مختلف از سوی هیئت‌های مذهبی و دانشجویان و تجمع آنها مقابل شهرداری و ورود دادستان ایلام به این ماجرا، متخلفین تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و پس از عذرخواهی شهردار فعالیت این موکب مجددا از سرگرفته شد.

فعالیت موکب مسجد مهدیه با مجوز بوده است

محسن مامی موکب‌دار مسجد مهدیه گفت: موکب این مسجد چندین سال است در ایام محرم با مجوز کشوری فعال است و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

وی افزود: موکب ما جزو هیئت‌های شاخص کشوری است و مجوز این موکب هم از سوی شورای هیئات مذهبی صادر شده و در مجوز قید شده که هرجا می‌تواند فعالیت داشته باشد.

موکب‌دار مسجد مهدیه شهر ایلام به برپایی مجدد این موکب اشاره کرد و گفت: جانمایی این موکب به گونه‌ای نیست که تردد افراد را دچار مشکل کند.

فعالیت موکب‌های بدون مجوز ممنوع

علی رحیم کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام نیز در این باره گفت: تمامی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی که قصد برپایی در معابر سطح شهر را دارند باید از سازمان تبلیغات مجوز اخذ کنند.

وی افزود: مجوزهای صادره باید جهت جانمایی به شهرداری ایلام ارائه شود تا اقدامات بعدی صورت پذیرد و هیچ موکبی بدون مجوز حق برپایی ایستگاه در معابر را ندارد.

بی احترامی به پرچم عزای سیدالشهدا محکوم است

سردار جمال شاکرمی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام نیز گفت: هرگونه بی‌احترامی به پرچم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) محکوم است و لازم است که مسوولان ذیربط با هتاکان برخورد قانونی کنند.

وی افزود: چطور شهرداری می‌تواند برای برگزاری یک کنسرت آن همه ریخت و پاش کند و تبلیغات سنگینی را با هزینه‌های هنگفت انجام دهد، اما تحمل یک موکب کوچک را ندارد و سریع اقدام به جمع‌آوری آن می‌کند.

سردار شاکرمی تاکید کرد: لازم است هیات‌های مذهبی استان هم در کمال احترام و در حیطه قانون با ماموران شهرداری و سایر مراجع قانونی در برپایی موکب‌ها و برگزاری جلسات عزاداری، همکاری لازم را به عمل بیاورند تا شاهد چنین حرکت‌های سخیفی از سوی معدود افرادی نباشیم.

سکوت استانداری ایلام

عدم واکنش مسوولان استانداری ایلام در این خصوص نیز در حالی است که استاندار به دلیل سفر به تهران در خصوص این قضیه ابراز بی‌اطلاعی کرده و معاون سیاسی وی نیز تماس‌های پی در پی خبرنگار فارس در این باره را بی‌پاسخ گذاشت.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: