۰

راه اروپا مسدود است به ترکیه نروید!

همزمان با آغاز دور جدید اخراج پناهجویان از ترکیه و کشورهای اروپایی، موج جدید مهاجرت به ترکیه نیز به راه افتاده است.
کد خبر: ۱۹۵۵۴۷
۱۰:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۳۲۴ پناهجوی افغان از آغاز سال روان میلادی تاکنون از کشورهای اروپایی و ترکیه به کشور بازگشته یا اخراج شده‌اند.
این سازمان روز جمعه، ۸ شهریور با نشر بیانیه‌ای گفت که تنها در هشت ماه گذشته، ۱۱۵۲ پناهجوی افغان از کشورهای اروپایی بازگشته و یا اخراج شده‌اند.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که تعداد زیادی از مهاجرین، با هدف رفتن به اروپا راهی ترکیه شده اند و آنجا نیز با مشکلات عدیده روبرو هستند.
محمدرضا، یک تن از پناهجویان به خبرنگار شفقنا گفت: من تمام زندگی خود را فروختم تا از راه ترکیه به اروپا بروم، خانواده ام را هم به همراه خود آورده ام و حالا پشیمان هستم، من تصور می کردم بعد از ده روز به اروپا می رسم، حالا بیش از یک ماه است که در ترکیه گیر مانده ام و نه راه پس دارم و نه راه پیش.

حسین، یکی دیگر از پناهجویان می گوید: من تنها آمدم، مقدار کمی پول به همراه داشتم که آنرا هم خرج کردم، در ترکیه بهمراه چند نفر از دوستانم شبها در خیابان می خوابیم و هیچ راهی برای فرار از اینجا نداریم، متاسفانه مسیر برگشت هم خطرناک است و نمی دانیم اگر برگردیم چه می شود.

با آمدن فصل سرما، خطرات زیادی در مسیر کسانی که بطور قاچاقی به اروپا می روند بوجود می آید و در بسیاری موارد خطر یخزدگی و مرگ وجود دارد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: