۰

توصیه‌های بهداشتی هنگام طبخ و تهیه غذای نذری در ایام محرم

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان نكاتی برای رعایت بهداشت در محافل و مراسم‌های عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذای نذری در این ایام پرداخت.
کد خبر: ۱۹۵۳۴۹
۱۶:۲۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سیامك شمس، رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم‌های عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا گفت: لازم است از بسته‌بندی و نگه‌داری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی بیش از دو ساعت خودداری شود و در صورت لزوم در دمای زیر چهار درجه سانتی‌گراد (دمای یخچال) یا بالای ۶۳ درجه (روی شمعک گاز) نگهداری شود.
وی در خصوص ظروف عرضه مواد غذایی نذری افزود: چنانچه امکان شست‌وشو و گندزدایی ظروف معمولی وجود دارد، از ظروف یک‌بار مصرف به دلایل زیست محیطی و آلودگی‌‌هایی که در بهداشت محیط ایجاد می‌‌کنند، کمتر استفاده شود.
شمس ادامه داد: چنانچه از ظروف یک بار مصرف استفاده می‌شود، باید به نوع ظرف و خصوصیات آن به لحاظ تحمل درجه حرارت توجه شود، برای نگه‌داری غذای داغ بهتر است از ظروف گیاهی یا آلومینیومی استفاده کنند، برای نوشیدنی‌های سرد، لیوان‌های پلاستیکی شفاف و برای مایعات گرم، لیوان‌های گیاهی یا کاغذی مناسب‌تر است.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمس با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات مردمی همواره فعال است، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه تماس بگیرند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: