۰

۱۱ نفر در بحرین با اتهامات تروریستی و ارتباط با ایران محاکمه شدند

دادگاه جنایی بحرین ۱۱ نفر را به اتهام طراحی برای اجرای عملیات تروریستی محاکمه کرد و مدعی فرار دو نفر از این متهمان به ایران شد.
کد خبر: ۱۹۴۶۸۸
۱۵:۴۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاه جنایی بحرین روز دوشنبه(دیروز) محاکمه ۱۱ نفر را به اتهام طراحی برای اجرای عملیات‌های تروریستی در بحرین و نیز منفجر کردن خط لوله نفت منطقه «البر» در ژانویه گذشته، آغاز کرد.

دادگاه مدعی فرار دو نفر از این متهمان به ایران شد و ادامه جلسه را به روز ۱۱ سپتامبر(۲۰ شهریور) به منظور تعیین وکیل برای متهمان ردیف چهارم و پنجم و نیز احضار کردن بقیه متهمان به دادگاه، ارجاع داد.

طبق گزارش روزنامه «أخبار الخلیج»، اداره تحقیقات جنایی بحرین در گزارش خود به نقل از برخی منابع که از آن‌ها به عنوان «منابع سری» یاد شده، مدعی شده است که متهمان ردیف اول و دوم این پرونده به ایران متواری شده‌اند و این دو نفر با تعدادی از متهمان در داخل بحرین در ارتباط بوده و با ارسال مبالغ مالی آن‌ها را برای اجرای عملیات‌های تروریستی جذب کرده و این افراد بانک‌های مورد هدف و تحرکات نیروهای امنیتی و خطوط لوله نفت و گاز منطقه البر را برای اجرای عملیات‌های تروریستی زیرنظر داشته‌اند.

طبق این گزارشات ادعایی، افراد مذکور پس از منصرف شدن از هدف قرار دادن دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها به اجرای عملیات انفجار خطوط لوله نفت و گاز در منطقه البر روی آوردند که البته تلفات انسانی در برنداشته است.

براساس ادعاهای دادگاه بحرین، این متهمان همچنین انبار زیرزمینی برای نگهداری مواد منفجره و تجهیزات تولیدی خود ایجاد کرده بودند و با دریافت آموزش‌های لازم از طریق یک نرم‌افزار نصب شده بر روی گوشی همراه خود، اقدام به ساخت دستگا‌ه‌های مورد نظر می‌کردند.

این نخستین بار نیست که بحرین با محاکمه تعدادی از افراد بنا به اتهامات تروریستی، ایران را به دست داشتن در این عملیات متهم می‌کند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: