۰

مشاور نخست وزیر عراق خواستار توسعه همکاری‌ها بین زنان ایرانی و عراقی شد

مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان خواستار توسعه همکاری‌ها بین زنان ایرانی و عراقی شد و تاکید کرد که این مسئله باید در اولویت مناسبات دو کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۴۶۳۱
۱۱:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان خواستار توسعه همکاری‌ها بین زنان ایرانی و عراقی شد و تاکید کرد که این مسئله باید در اولویت مناسبات دو کشور قرار گیرد.

«حنان الفتلاوی» روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از اتاق بازرگانی همدان که اغلب آنها را زنان فعال در حوزه تجارت تشکیل می دادند ابراز امیدواری کرد که زنان ایرانی همانطور که در حوزه های مختلف موفق بوده اند در زمینه فعالیت تجاری نیز موفق عمل کنند.

وی همچنین اضافه کرد که به زودی به دعوت «معصومه ابتکار» معاون رییس جموری در امور زنان و خانواده به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.

الفتلاوی اولین زن عراقی است که حزب سیاسی در این کشور تاسیس کرده و هم اینک این حزب در پارلمان عراق دارای 3 کرسی است.

دبیرکل اتاق بازرگانی همدان نیز در این دیدار گفت که مکانیسمی برای خودکفایی زنان عراقی در حوزه کار و تجارت در دست تهیه داریم که می توان با گسترش همکاری‌ها، به زنان عراقی در این خصوص کمک کنیم.

«طاهره ایزدی» با اشاره به ظرفیت های استان همدان در حوزه توریسم، گردشگری سلامت و تجارت، خواستار همکاری های بیشتر بین این استان و کشور عراق شد.

در این دیدار یکی از اعضای هیات نیز گزارش از توانمندی های استان همدان در زمینه پزشکی و پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم پزشکی ابوعلی سینای همدان ارائه کرد و گفت که 90 دانشجوی خارجی از 8 کشور مختلف در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی ابوعلی سینا مشغول تحصیل هستند.

این هیات از اتاق بازرگانی همدان پیش از ظهر روز (دوشنبه) با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز دیدار و از توجه و تلاش سفارت ایران در زمینه مسائل اقتصادی ابراز خرسندی کرد.

ایزدی گفت که نگاه سفارت ایران در بغداد یک نگاه اقتصادی است و همین امر بر حجم خوب روابط تجاری واقتصادی بین دو کشور ایران و عراق به طور مثبتی منعکس شده است.

«سید موسی علیزاده طباطبایی» کاردار سفارت ایران در بغداد نیز تاکید کرد که رویکرد سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی بازرگانی ایران در بغداد بر ارتقا مناسبات بازرگانی بین دو کشور متمرکز شده است.

به گفته وی محور اصلی فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق حول اقتصاد می چرخد.

هیات اتاق بازرگانی استان همدان در بدو ورود در کربلا از ظرفیت های پزشکی این استان اطلاع حاصل کرده و در دیدار با مدیریت بیمارستان زین العابدین (ع) کربلا در خصوص روابط دو جانبه و گردشگری سلامت و تبادل پزشکان بحث و گفتگو کرد.

این هیات همچنین با مسوولین اتاق بازرگانی بغداد، اتحادیه اتاق های بازرگانی، شورای ملی کسب و کار و مدیر عامل نمایشگاه های عراق دیدار و گفتگو کرد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: