۰

کلاهبرداری اینترنتی از طریق فروش دمنوش

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی (فروش دمنوش) خبر داد و گفت: متهم در قالب فروش دمنوش در یکی از شبکه‌های اجتماعی اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد.
کد خبر: ۱۹۴۴۰۷
۱۵:۲۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی (فروش دمنوش) خبر داد و گفت: متهم در قالب فروش دمنوش در یکی از شبکه‌های اجتماعی اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان، فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی و فروش انواع دمنوش در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از مشتریان خود می‌کند و پس از واریز پول به حساب بانکی او، متهم اقدام به مسدود نمودن ارتباط مجازی با شکات می‌کرد.
این مقام انتظامی ادامه داد: تجسس‌های پلیس جهت شناسایی متهم آغاز شد مأمورین در ابتدا با ارتباط گیری با متهم اقدام به مستندسازی لازم از نحوه فعالیت او نموده سپس با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمد.


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس هیچ آدرس و مشخصاتی از متهم در دست نداشت و متهم برای رد گم کردن و اغفال مشتریان خود اسم پروفایل و صفحه اجتماعی خود را با هویت خانوم معرفی کرده بود، پلیس در گام اول تمرکز خود را برای شناسایی متهم خانوم عملی کرد، ولی با تلاش مأمورین هویت اصلی متهم که آقایی ۳۹ ساله ساکن استان کرمانشاه بود به‌دست آمد.

کاظمی گفت: با احضار متهم و حضور در پلیس فتا تهران، ابتدا متهم منکر اقدامات مجرمانه خود شد و پس از مواجهه با ادله فنی و پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت:، چون در فضای مجازی می‌توان خود را با هر اسم و حرفه‌ای معرفی کرد، با این ترفند توانستم اعتماد برخی از کاربران را جلب کنم و با تبلیغ و فروش دمنوش‌های مورد پسند، با قیمت مناسب مبالغی را از مشتریانم کلاهبرداری کنم و با تغییر هویتم در فضای مجازی فکر نمی‌کردم در دام پلیس و در برابر قانون قرار بگیرم و حال از کرده ام بسیار پشیمانم.

منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: