۰

تلاش اسرائیل برای حمله به حوثی ها و حزب الله در باب المندب

روزنامه کویتی «الجریده» امروز(پنج شنبه) نوشت: یک منبع آگاه از نقشه اسرائیل برای حمله به تاسیسات و پایگاههای حساس حوثی های یمن و حزب الله لبنان در نزدیکی تنگه راهبردی باب المندب پرده برداشته است.
کد خبر: ۱۹۴۱۱۶
۱۲:۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه کویتی «الجریده» امروز(پنج شنبه) نوشت: یک منبع آگاه از نقشه اسرائیل برای حمله به تاسیسات و پایگاههای حساس حوثی های یمن و حزب الله لبنان در نزدیکی تنگه راهبردی باب المندب پرده برداشته است.

الجریده به نقل از این منبع همچنین مدعی شد: موساد و سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل اخیراً تحرکات و تلاش های زیادی را در خصوص انتقال سلاح ها و پهپادهای ایرانی به هدف انجام عملیات علیه روند دریانوردی در دریای سرخ مشرف بر تنگه باب المندب رصد کرده اند.

این منبع افزود: تل آیو اطلاعات خود در این زمینه را با طرف های عربی در میان گذاشته است؛ طرف هایی که دارای گذرگاهها و بنادری در دریای سرخ هستند و منابع آنها ممکن است در صورت وقوع آن حملات به خطر بیفتد.

الجریده مدعی شد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد فرماندهان حوثی ها و سپاه پاسداران و نمایندگانی از حزب الله لبنان برای برنامه ریزی آن عملیات درتهران جلساتی برگزار کرده اند تا از یک طرف از فشارها بر ایران در تنگه هرمز و دریای عرب بکاهند و از طرف دیگر منافع عربستان و مصر و اسرائیل را به خطر بیندازند.

روزنامه مذکور در ادامه آورد: اسرائیل آمریکا را در جریان تحولات مرتبط با این موضوع قرار داده و اطلاعاتی درباره قطعاتی که ایران در تلاش است به منطقه باب المندب منتقل کند، در اختیار واشنگتن قرار داده است.

منبع روزنامه الجریده کویت در ادامه ادعاهایش افزود: برخی از این پهپادها و موشک ها به منظور استتار به عراق منتقل شده و بمباران پایگاههای حشد شعبی در بغداد، به منظور جلوگیری از انتقال آن تجهیزات و سلاح ها به باب المندب صورت گرفت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: