۰

نباید اجازه دهیم مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن غدیر شود

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: گرچه اهل‌سنت برداشتی متفاوت از برداشت شیعه از این واقعه داشته‌اند، اما نباید اجازه دهیم تأکید و توجه به مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن نگاه شیعه به این مسئله یعنی اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شود.
کد خبر: ۱۹۴۰۶۰
۰۹:۲۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله غدیر در اسلام و تشیع گفت: مسئله غدیر هم در کتب روایی اهل‌سنت و هم کتب روایی شیعه به تواتر آمده است و این حدیث جزو معتبرترین احادیث منقول در شیعه و سنی است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه گفت: گرچه اهل‌سنت برداشتی متفاوت از برداشت شیعه از این واقعه داشته‌اند، اما نباید اجازه دهیم تأکید و توجه به مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن نگاه شیعه به این مسئله یعنی اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: ما موظفیم ابعاد مختلف این واقعه بازشناسی و در جهان تبلیغ کنیم تا همگان با این مسئله که جزو افتخارات شیعه است، آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان گفت: شیعه و سنی معتقدند که مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام قابل مقایسه با هیچ‌کس دیگر از صحابه و یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست. این را می‌توان از کتب روایی اهل‌سنت دریافت.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: