۰

دلایل ناکامی وهابیون در کتمان واقعه غدیر چه بود؟

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با بیان این که واقعه غدیرخم مورد اتفاق همه علمای اسلام است، گفت: امثال ابن تیمیه اگر بدون تعصب و با نگاهی منصفانه به مسئله ورود پیدا می کردند، قطعاً به بی اساس بودن گفته های خود پی می بردند، وی در حالی این ادعای دروغ را مطرح می کند که بسیاری از بزرگان اهل سنت در روایات متعدد و متواتر، اصل واقعه غدیر را معتبر دانسته و سند حدیث غدیر را صحیح می دانند و مورد تایید علمای اهل سنت می باشد.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۶
۱۱:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، خانم خدیجه جلالی، مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران، در تهران، با تبریک فرا رسیدن عید ولایت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)، به اهمیت بزرگداشت این روز در بین شیعیان اشاره کرد، گفت: باید با استدلال محکم در برابر کسانی که می خواهند در اصل این واقعه ایستاد و با تبیین و تبلیغ غدیر، از حریم ولایت و امامت دفاع کرد. امثال ابن تیمیه در گفتارهای مغرضانه و بی اساس ادعا می کنند که روز غدیر را فقط برخی عید می دانند و الا اصل و اساس ندارد و پیشینیان ما این روز را عید نگرفته اند و جزو اعیاد اسلامی نیست!

وی افزود: امثال این فرد اگر بدون تعصب و با نگاهی منصفانه به مسئله ورود پیدا می کردند، قطعاً به بی اساس بودن گفته های خود پی می بردند، در حالی ابن تیمیه این ادعای دروغ را مطرح می کند که بسیاری از بزرگان اهل سنت در روایات متعدد و متواتر، اصل واقعه غدیر را معتبر دانسته و سند حدیث غدیر را صحیح می دانند و مورد تایید علمای اهل سنت می باشد.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران در ادامه با اشاره به شأن نزول آیات قرآن درباره اهل بیت(علیه السلام)، گفت: خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید «وَ اتَّخِذُوا مِن مَقامِ إِبراهِیمَ مُصَلَّی». خداوند در این آیه مقام ابراهیم را جایگاهی مقدس برای مردم معرفی می فرماید و دستور می دهد که مردم این مقام را مورد پرستش قرار بدهند. و این مطلب مورد اتفاق همه شیعیان و علمای اهل سنت می باشد و مسلمانان از آن مقام تبرک می جویند. به همین ترتیب؛ بزرگداشت عیدغدیرخم نیز به امر خداوند متعال می باشد و همه مسلمانان مؤظفند این روز را به عنوان بزرگترین و برترین عید اسلامی، بزرگ و گرامی بدارند.

جلالی ادامه داد: وهابیون بعد از آن که نتوانستند در اصل وقوع واقعه غدیر خدشه ای وارد کنند، سعی کردند در مفاهیم و عبارات حدیث غدیر شبهاتی را وارد کنند، آن هم شبهاتی بسیار سست که حاکی از عجز آنان دارد. البته علمای بزرگ شیعه به همه این شبهات پاسخی قاطع، محکم و منطقی داده اند و مانع از اجرای توطئه های دشمنان اسلام شدند.

وی ابراز داشت: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این که وقایع مربوط به مسئله غدیر از روز هجده ذی الحجه آغاز نشده بود بلکه مقدمه سازی برای ابلاغ این پیام مهم خداوند متعال به مردم از روز چهاردهم ذی الحجه شروع شده و تا بیستم ذی الحجه ادامه داشت و در این مدت حضرت جبرئیل(علیه السلام ) به پیامبر نازل می شد و حضرت علی(علیه السلام ) را با عبارت «السلام علیک یا امیرالمؤمنین» مورد خطاب قرار می داد.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی حضرت جبرئیل با این عبارت حضرت علی(علیه السلام ) را مورد خطاب قرار می داد، حضرت به پیامبر فرمود این صدای کیست که مرا با این عبارت مورد خطاب قرار می دهد اما او را نمی بینم، پیامبر فرمود؛ او جبرئیل است.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران افزود: در ادامه نیز قبل از واقعه غدیر اصحاب خاص حضرت با او بیعت می کنند و با فراهم شدن مقدمات زمینه معرفی امیرالمومنین علی(علیه السلام ) به عنوان ولی و امام امت اسلام این مسئله در روز هجدهم ذی الحجه واقع شد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: