۰

نجف؛ میعادگاه عاشقان عدالت و علی در عیدغدیر

شفیتگان عدالت و علی (علیه السلام) در روز عید غدیر خم از هر سو آمده اند تا بار دیگر با امیرمومنان علی (علیه السلام) تجدید بیعت کنند.
کد خبر: ۱۹۳۹۲۸
۰۹:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شفیتگان عدالت و علی (علیه السلام) در روز عید غدیر خم از هر سو آمده اند تا بار دیگر با امیرمومنان علی (علیه السلام) تجدید بیعت کنند.

اهالی شهرهای مختلف عراق به علاوه جمع کثیری از محبان و عاشقان امیرالمومنین علی (علیه السلام) از اقصا نقاط دنیا به ویژه از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار به نجف آمده اند تا در جشن ولایتمداری و تجدید بیعت با علی (علیه السلام) شرکت کنند.

حال و هوای نجف در این ساعات نور افشانی و جشن است و همه به همدیگر عید ولایت را تبریک گفته و کام همه به نقل و شیرینی های عید شیرین است.

جشن های عید غدیر تنها به نجف اشرف خلاصه نمی شود بلکه در هرگوشه عراق به این مناسبت جشنی برگزار شده و از جمله این جشن ها، ازدواج های گروهی است که برخی از مکاتب مراجع عظام و علمای دین مبتکر آن شده اند.

جشن عروسی 17 زوج جوان در منطقه «الشطره» از توابع استان نجف و یا 90 زوج جوان در منطقه «القرنه» از توابع استان بصره در جنوب عراق از جمله رویدادهای برگزار شده به یمن این مناسبت مبارک بوده است.

بسیاری از هیات های مذهبی در نجف اشرف نیز به مناسبت حضور میلیونی زائران از داخل و خارج عراق، خیمه های پذیرایی را علم کرده و سرگرم خدمات رسانی به زائران هستند.

ادارات خدماتی و بهداشتی در نجف اشرف نیز به حالت آماده باش درآمده و به طور 24 ساعته سرگرم نظافت شهر، آبرسانی و درمان بیماران هستند.

عید غدیرخم، فرصت ویژه ای نیز برای زیارت اهل قبور در قبرستان بزرگ «وادی السلام» است که به همین مناسبت نیز طرح ویژه ای برای خدمات رسانی به این قبرستان و نقل و انتقال مردم از آن به حرم مقدس و بالعکس فراهم شده است.

همزمان دستگاه های امنیتی طرح ویژه ای برای حمایت از زائران تدارک دیده که نیروهای پلیس و الحشد الشعبی در آن مشارکت دارند.

براساس این طرح نجف اشرف به سه حلقه امنیتی تقسیم بندی شده و گفته می شود که بیش از 18 هزار نیرو از پلیس و الحشد الشعبی در آن مشارکت دارند.

مسوولیت مناطق بیابانی و حومه نجف اشرف به نیروهای الحشد الشعبی واگذار شده و نیروهای پلیس در داخل شهر مسوولیت امنیت این مراسم میلیونی را برعهده دارند.

همچنین مدیریت فرودگاه نجف اشرف اعلام کرده است که این فرودگاه در طول روزهای اندک گذشته پذیرای 200 پرواز از کشورهای مختلف دنیا بوده است.

جشن های عید غدیرخم که از شب گذشته در نجف اشرف آغاز شده و امروز اوج آن است و تا چند روز دیگر در نجف اشرف و دیگر شهرهای عراق ادامه دارد.

مردم و شیعیان عراق به یک سنت دیرینه همواره این مراسم را تا چند روز زنده نگه می دارند و انتظار می رود که امشب آسمان بسیاری از شهرها از جمله پایتخت به مناسبت سالروز عید غدیر خم، نورافشان شود.

برهمین اساس 10 استان عراق به مناسبت جشن عید غدیرخم، امروز را تعطیل رسمی اعلام کرده اند.

شوراهای استانی که دارای صلاحیت های گسترده در عراق هستند، در استان های نجف، کربلا، دیوانیه، بصره، ذیقار، دیوانیه، السماوه، واسط، بابل و بغداد امروز را تعطیلی رسمی اعلام کرده اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: