۰

بازگشت کنسرت و رقص به بغداد

یکی از جوانان حاضر در این اتفاق گفت: برگزاری این مراسم در بغداد بسیار هیجان‌انگیز است و بیشتر شبیه اتفاقاتی است که در فیلم‌ها دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۸۵۰
۱۴:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در گزارش رویترز می خوانیم: گروه‌های موتورسوار با لباس‌های مشکی چرمی، کلاه‌های اسپورت و خالکوبی خیلی زیاد در حاشیه نمایش سالانه خودرو و موتور در شهر بغداد شرکت کردند.

نمایش سالانه خودرو و موتورسیکلت به عنوان یک رویداد تابستانی در قلب استادیوم ورزشی شهر بغداد برگزار شد و با برگزاری یک کنسرت و مهمانی متفاوت به پایان رسید.

این تصاویر معمولا با اخبار و عکس‌های پخش شده از خشونت یا انفجار در عراق متفاوت است. اینک و بعد از اعلام پیروزی عراق بر "داعش"، بغداد به آرامی درصدد برگرداندن چنین مراسم و تصاویری به پایتخت است.

پس از سقوط "دیوارهای بتنی منطقه سبز امنیتی" در بغداد، سبک زندگی جسورانه‌تری در بغداد ظهور یافت. این دیوارها از سال 2003 و پس از سرنگونی دولت صدام حسین در پی حمله آمریکا به عراق برای امنیت بیشتر در مرکز بغداد ساخته شد و به مرور توسعه یافت تا "منطقه سبز" بغداد با هدف امنیت و ثبات بیشتر در این شهر شکل گیرد.

"ارشد هیبت" کارگردان 30 ساله عراقی و یکی از حاضران در مراسم نمایش سالانه خودرو و موتور در بغداد در این باره گفت: این مراسم‌ها، شادی و کنسرت حاشیه آن بخشی از فرهنگ عراق است و مردم این کشور زندگی شاد و پر از موسیقی را دوست دارند.

پیش از این نیز مراسم نمایش خودرو و موتور در بغداد اجرا شد اما تفاوت مراسم سال جاری با نمونه سال‌های قبل در عمومی بودن آن است. کنسرت و گردهایی بغداد برای شرکت عموم آزاد اعلام شد.

"مصطفی اوسامه" یکی از جوانان حاضر در این اتفاق گفت: برگزاری این مراسم در بغداد بسیار هیجان‌انگیز است و بیشتر شبیه اتفاقاتی است که در فیلم‌ها دیده می‌شود.

با وجود آنکه، بیشتر شرکت‌کنندگان در این مراسم را مردان تشکیل دادند اما زنان نیز در این کنسرت شرکت کردند. برگزارکنندگان مراسم از وجود بخش‌های خانوادگی اطمینان حاصل کردند. در این بخش‌ها بسیاری از خانم‌ها قادر به شادی در بخش‌های غیر شلوغ‌تر مراسم بودند.

بازگشت کنسرت و رقص به بغداد

بازگشت کنسرت و رقص به بغداد

بازگشت کنسرت و رقص به بغداد

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: