۰

وزیر کشور عراق راهی ایران شد

«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق و هیات همراه برای بررسی روابط دو جانبه و به خصوص مسئله اربعین حسینی امروزشنبه عازم جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۱۹۳۵۷۹
۱۳:۵۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر کشور عراق در این سفر که سردار «مصطفی مرادیان» رایزن نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق او را همراهی می کند قرار است با «عبدالرضا رحمانی فضلی» همتای ایرانی اش دیدار و گفت وگو کند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در اظهاراتی به خبرنگاران گفته بود که وزیر کشور عراق به زودی به ایران سفر می‌ کند و در جلسه مشترک، درباره لغو روادید ایام اربعین صحبت می کنند.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت افزوده بود که به توافق رسیدیم که بتوانیم در ایام اربعین روادید را لغو کنیم، البته این به معنای فقدان نظارت و نبود سهمیه‌ بندی نیست و حتما برای این امر سقفی تعیین خواهیم کرد.

وزیر کشور ایران گفته بود که با الیاسری بیشتر درباره این موضوعات، مناطق جدید برای اربعین و شرایط خاص عاشورا و تاسوعا صحبت خواهیم کرد.

انواع روادید میان دو کشور بر اساس توافقی در سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به بغداد اسفندماه 97، رایگان شد. چندی بعد مقامات دو کشور بصورت اولیه توافق کردند اصل روادید در ایام اربعین برای زائران ایرانی لغو شود.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: