۰

نفرت پراکنی عامل حمله تروریستی نیوزیلند از داخل زندان

«برنتون ترنت» عامل کشتار مسلمانان در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ از داخل زندان اقدام به انتشار نامه ای با ماهیت نفرت پراکنی کرده است.
کد خبر: ۱۹۳۵۴۳
۱۱:۴۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات نیوزیلند به دلیل سهل انگاری در عدم جلوگیری از انتشار نامه ای که متهم حوادث تروریستی ماه مارس در شهر کرایست‌چرچ از داخل زندان نوشته بود مجبور به عذرخواهی شدند.

این نامه که گفته می شود حاوی پیامی با ماهیت نفرت پراکنی است توسط «برنتون ترنت» عامل کشتار مسلمانان در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ در زندان نوشته شده و پس از ارسال به یکی از هوادارن روس این متهم به نام «الن» بر روی اینترنت منتشر شده است.

نامه شش صفحه ای که توسط متهم با دست نوشته شده داستان سفر سال ۲۰۱۵ میلادی وی به روسیه را شرح می دهد و در بخشی دیگر از آن بر ارادت زیاد فرد متهم به «اوسوالد موسلی» یک فاشیست بریتانیایی تاکید دارد.

خانم «کریستین استیونسن» مدیر زندانی که فرد متهم در آن نگهداری می شود در این خصوص گفته است: لازم است برای این اتفاق تلخ از کلیه افرادی که تحت تاثیر حوادث غم انگیز پانزده مارس هستند و مستقیما از این حوادث تلخ لطمه دیده اند، عذرخواهی کنم.

استیونسن در ادامه یادآور شده است که مجوز ارسال نامه از سوی متهم که پیشتر برای وی درنظر گرفته شده بود به حال تعلیق درآمده است و سازمان تحت مدیریت وی باید به تعهدات قانونی خود برای کاهش خطر های بالقوه ناشی از حضور این متهم در زندان و جلوگیری مطلق از هرگونه لطمه که مستقیم و یا غیر مستقیم از اقدامات وی ناشی شود، پایبند باشد.

از سوی دیگر، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند با واکنش به این موضوع تصریح کرد که اداره زندان ها به نقص عملکرد خود اعتراف کرده است و فرد متهم نباید این اجازه را داشته باشد که پیام های نفرت بار خود را از داخل زندان به بیرون منتقل کند.

وزیر امور زندان های دولت نیوزیلند نیز اعلام کرده است که متهم پیش از ممنوعیت اجازه ارسال نامه، ۹ دست نوشته از داخل زندان ارسال کرده بود که مسئولان زندان تنها دو عدد از این نامه ها را توقیف کرده اند.

عامل کشتارهای مرگبار کرایست‌چرچ هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در زندانی واقع در آوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر در کشور نیوزیلند زندانی است و قرار است به اتهام کشتن ۵۱ مسلمان در دو مسجد این کشور محاکمه شود.

برنتون ترنت ۲۸ ساله و نژادپرست که در مانیفستی با عنوان جایگزینی بزرگ خود را سفید پوست معرفی کرده و گفته بود که به برتری نژاد سفید اعتقاد دارد روز جمعه ۱۵ مارس در جریان نماز روز جمعه به دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند حمله کرد و ۵۱ نمازگزار را به قتل رساند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: