۰

کمبود موادغذایی و دارو در کشمیر

کمبود دارو و مواد غذایی در کشمیر پس از لغو خودمختاری این منطقه از سوی دولت دهلی‌نو
کد خبر: ۱۹۳۴۴۵
۱۲:۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،به دنبال تصمیمی که دولت هند از پنجم آگوست جاری نسبت به لغو خودمختاری کشمیر گرفت، مقامات هندی تدابیر شدیدی علیه این منطقه اتخاذ کرده‌اند و شمار زیادی از نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی هند با حضور در منطقه کشمیر، مقررات منع آمد و شد را به اجرا درآورده‌اند. آنان همچنین مدارس را تعطیل و اینترنت این منطقه را قطع کرده‌اند.

قرار است این وضعیت تا پنجشنبه هفته جاری که هند سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد، ادامه یابد. به همین منظور نیروهای امنیتی هند در خیابان‌های سرینگر و سایر شهرهای کشمیر پراکنده شده و از تجمع در خیابان‌ها ممانعت می‌کنند.

همچنین، به دلیل محاصره امنیتی کشمیر، عده معدودی از مسلمانان کشمیر در روز عید قربان توانستند نماز عید را در برخی از مساجد اقامه کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره مشکلات مردم کشمیر به دنبال محاصره امنیتی نیروهای هندی گزارش داد: مردم کشمیر از کمبود مواد غذایی و دارو به شدت رنج می‌برند به طوری‌ که حتی اکثر فروشگاه‌ها دراثر این کمبود بسته شده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه افزود: مردم کشمیر پیش از فصل زمستان و در طی حملات امنیتی گذشته كه خشونت كمتری داشت، به ذخیره مواد غذایی عادت کرده‌اند؛ اما اکنون بیش از یک هفته است که حتی نمی‌توانند از منزل بیرون بیایند.

این درحالی است که یک مسئول هندی اخبار مربوط به درد و رنج ساکنان کشمیر را انکار کرده و مدعی شده که کمک‌رسانی غذایی و پزشکی و خدمات بانکی به صورت کامل به مردم کشمیر ارائه می‌شود.

تصمیم هند به لغو خودمختاری کشمیر خشم مردم و مسئولان پاکستان را نیز برانگیخته و رهبران بخش پاکستانی کشمیر حمایت خود را از ساکنان بخش هندی کشمیر اعلام کرده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: