۰

تعهد یک مقام اماراتی برای سکوت درباره یمن

معاون سابق رئیس پلیس دبی که پس از انتشار رشته‌ توئیتی علیه یمن جنجال به پا کرد، گفته متعهد شده که دیگر درباره یمن توییت نکند.
کد خبر: ۱۹۳۲۶۳
۰۹:۲۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «ضاحی خلفان»، معاون سابق رئیس پلیس دبی پس از انتشار چندین توئیت توهین آمیز به یمن و رئیس جمهور مستعفی آن که با تقبیح گسترده و قابل توجهی یمنی‌ها روبرو شد، قول داد دیگر درباره یمن صحبت نکند.

به گزارش وبگاه خبری «بوابتی»، دنبال کنندگان توئیت‌های خلفان می‌گویند او به دلیل دستورهای سختگیرانه‌ای که از رهبران خود گرفته متعهد به توقف توئیت نویسی درباره یمن شده است. او ظرف چهل و هشت ساعت گذشته رشته توئیت‌هایی را درباره یمن، منصور هادی و حوادث عدن منتشر کرده بود.

معاون سابق رئیس پلیس دبی در توئیت‌های اخیر خود به منصور هادی و دولت وی توهین کرده و تا حد دشنام به آنها پیش رفت که موجب نارضایتی شدید یمنی‌ها شده بود.

خلفان که به دیدگاه‌های جنجالی خود معروف است پس از انتشار توئیت‌هایی در صفحه شخصی خود که بسیاری آن را توهین بزرگ به شخص منصور هادی و یمن و کل یمنی‌ها دانستند تحت فشار قرار گرفت.

وی از همین رو گفته است: به هر حال برخی به اندرز صادقانه گوش فرانمی‌دهند... من اهل چابلوسی نیستم... شخصا تصمیم گرفتم از امروز درباره یمن حرفی نزنم.

معاون سابق رئیس پلیس دبی در توئیت جدید خود اعتراف کرده بود، دفاع از دولت منصور هادی که ائتلاف سعودی-اماراتی آن را توجیهی برای جنگ یمن قرار داده بود به واقع انگیزه امارات برای حضور در این جنگ نبوده است.

خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی است و به توئیت‌های جنجالی معروف است در حساب توئیتر خود حمله تند و تیزی به دولت منصور هادی کرد و گفت: منصور هادی و دولت وی ارزش یک سرباز اماراتی را هم ندارد. مشارکت ما برای خاطر دولت قانونی نبود. چیزی که من می‌دانم این است که برای خاطر پادشاهی [سعودی] بود.

خلفان در توئیتی دیگر از دولت منصور هادی خواست که بخاطر متهم کردن امارات به حمایت از شبه نظامیان شورای انتقالی عذرخواهی کند و وعده داد که «اگر عذرخواهی نکند باید آن را ریشه کن کنیم.»

«مختار الرحبی»، مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت منصور هادی هم امروز به هجمه‌های تند خلفان به منصور هادی و دولت وی با این توئیت پاسخ داد که: نشست‌های منصور هادی با پادشاه و ولی‌عهد عربستان این دلقک «ضاخی خرفان» را واداشت به شکلی غیر اخلاقی و با بی ادبی منصور هادی را مورد توهین و دشنام قرار دهد.

وی افزود: حمله خلفان گواه بر مثبت بودن دیدارهاست و امارات از این قضیه رنج می برد(دیدار منصور هادی با مقامات سعودی برای بررسی حوادث عدن) از همین رو بوق ضاحی خرفان شروع به فحش دادن کرده است.

روزنامه یمنی «اخبار الیوم» هم به نقل از منابع خود مدعی شد که در دیدار میان «عبد ربه منصور هادی» با شاه سعودی، طرفین بر سر برگزاری نشست سه‌گانه با حضور امارات برای حل و فصل اختلافات در «عدن» توافق کردند.

روز یکشنبه گذشته شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند؛ توانستند پس از چهار روز درگیری با عناصر دولت منصور هادی کنترل کامل شهر «عدن» را بدست گرفته و وزیر کشور دولت مستعفی را مجبور به فرار کنند.

پس از این شکست، بسیاری از مقامات دولت منصور هادی به حملات شدیدی علیه ریاض و ابوظبی دست زدند. «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی در این خصوص گفته است: «در حالی که امارات ما را سلاخی می‌کرد؛ عربستان سعودی چهار روز سکوت کرد.»

بسیاری از مقامات دولت منتصور هادی که در عدن به سر می‌بردند نیز صراحتا اعلام کردند که امارات حامی اصلی شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب است و سلاح و پول به دست آنان می‌رساند. در حال حاضر کنترل شهر «عدن» به طور کامل در دست نیروهای وابسته به امارات است. شهری که پایتخت موقت دولت منصور هادی محسوب می‌شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: