۰

مراسم افتتاحیه یک مسجد شیعیان در واشنگتن برگزار شد

جامعه حسینیه اسلامی که اخیرا در شهر اسنوهومیش راه اندازی شده، با برگزاری یک مراسم خانوادگی با حضور همسایگان و غیرمسلمانان، از مردم پذیرایی کردند.
کد خبر: ۱۹۳۱۸۴
۱۲:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسجد جامعه حسینیه اسلامی در شهر اسنوهومیش در ایالت واشنگتن آمریکا، با برگزاری یک مراسم درهای باز به هدف مبارزه با سوءبرداشت ها و افسانه های ضداسلامی برگزار کرد.

در این مراسم خانوادگی که روز یکشنبه برگزار شد، آشپزهای مسلمان غذای مختصری برای مردم تهیه دیدند و به گفتگو و تعامل با همدیگر پرداختند.

زهرا عبیدی از سوی مسجد می گوید: ما می خواهیم مسجد و مرکز میان ادیانی متعلق به همه شهروندان در اینجا باشد، نه فقطس مسلمانان. اینجا مکانی خواهد بود که کودکان در آن احساس امنیت می کنند، در اینجا حضور خواهند داشت و همسایگان نیز به اینجا آمده و مشکلات شان را برطرف می کنند.

عبیدی گفت: زنان در ایجاد یک حس اجتماعی موفق تر هستند. این هویت ماست و ما مردم را به هم نزدیک می کنیم.

در بخشی از مراسم، عبیدی در کنار جنیس نس ، کشیش بازنشسته لوتران ، هر دو در لباس سنتی خودشان ایستاد، عبیدی گفت: لباس نباید باعث وقوع تفرقه میان ما شود

استیسی کیتاهاتا که به همراه همسرش که کشیش می باشد به اینجا سفر کرده نیز گفت: ما قصد داریم از خواهران مسلمان حمایت کنیم.

وی گفت: مهم است که ساکنان مسلمان شهرمان مکانی برای عبادت از خودشان داشته باشند.

مسعود زیدی یکی از رهبران مرکز اسلامی شیعیان می گوید: ما هم مردمی ازآمریکا هستیم. بسیاری از مردم مدت ها در اینجا بوده اند.

گفتنی است این مرکز، پنجمین مسجد شیعیان در ایالت واشنگتن می باشد. دیگر مساجد شیعیان در شهرهای موکیلتئو، لین وود، نورث گیت و تاکوما واقع شده اند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: