۰

جوان چینی به مذهب شیعه مشرّف شد

لی شوئه یانگ، روز سه شنبه با حضور در دفتر آیت الله همدانی در تهران با گفتن شهادتین مسلمان شد، مذهب شیعه را انتخاب کرد و از علاقه خود به کباب و بربری ایرانیان سخن گفت.
کد خبر: ۱۹۲۷۰۷
۱۲:۵۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شوئه یانگ لی، جوان ۲۷ ساله اهل چین، دارای لیسانس عمران و دانشجوی زبان انگلیسی، روز (سه شنبه ۱۵ مرداد ماه) با حضور در دفتر آیت الله  نوری همدانی در تهران (خیابان ری، مسجد و حسینیه همدانی ها) با گفتن شهادتین مسلمان شد، مذهب شیعه را انتخاب کرد و نام حمید را برای خود برگزید.

لی که مترجم زبان چینی و انگلیسی است در سال ۲۰۱۶ در یک پروژه تولید نیرو در پاکستان مشغول به کار بود و همان جا با اسلام و تشیع آشنا شد و تصمیم گرفت مسلمان شود.

او گفت: من یک همکاری و هم اتاقی مسلمان داشتم که بسیار مهربان، خوش اخلاق و با گذشت بود و نوع رفتار او تاثیر زیادی بر روحیه و باورهای من گذاشت و از همان جا جرقه مسلمان شدنم زده شد.

این جوان چینی گفت : اطلاع دقیقی از تمام این تبلیغات و در واقع پروپاگاندا داشتم اما از یک سو می دانستم حقیقت ندارد و از سوی دیگر به دلیل همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان چهره واقعی اسلام را از نزدیک مشاهده کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: