۰

چرا آپدیت‌های اندروید دیگر اهمیتی ندارند؟

علی‌رغم آن که مدت زمان زیادی تا عرضه نسخه جدید اندروید باقی نمانده اما شرایط این پلتفرم به گونه‌ای شده که کاربران اشتیاق چندانی برای دریافت این آپدیت‌ها ندارند.
کد خبر: ۱۹۲۶۹۰
۱۱:۲۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، علی‌رغم آن که مدت زمان زیادی تا عرضه نسخه جدید اندروید باقی نمانده اما شرایط این پلتفرم به گونه‌ای شده که کاربران اشتیاق چندانی برای دریافت این آپدیت‌ها ندارند.

 اکنون که وارد نیمه دوم سال ۲۰۱۹ شده‌ایم باید کم‌کم منتظر نسخه بعدی اندروید باشیم، اما دیگر هیجان خاصی میان کاربران برای این نسخه دیده نمی‌شود. در گذشته خیلی‌ها انتظار آپدیت‌های بزرگ اندروید را می‌کشیدند چون در این آپدیت‌ها ویژگی‌ها و تغییرات قابل توجه‌ای به چشم می‌خورد، اما در دو یا سه سال گذشته اتفاقاتی افتاده که کاربران اشتیاق خود را برای دریافت آپدیت‌های سیستم عامل گوگل از دست داده‌اند.
نقطه اوج

به باور برخی، در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد که از جدیدترین نسخه اندروید استفاده کنید یا نه. اندروید به نقطه اوج خود رسیده و چند سالی است که نرخ نوآوری‌های نرم‌افزاری آن کاهش پیدا کرده است. تغییرات اخیر سیستم عامل نخست دنیا حالا بیشتر قابلیت‌های جدیدی هستند که با الهام از iOS یا سایر پوسته‌های اندرویدی ساخته می‌شوند.

بنابراین واقعا فرقی نمی‌کند که از اندروید نوقا استفاده می‌کنید یا اوریو یا پای، چون قابلیت ویژه‌ای را از دست نداده‌اید. حقیقت این است که از اندروید ۵ لالی‌پاپ به بعد به جز موارد زیر اتفاق خاصی در نسخه‌های جدید اندروید رخ نداده است:

اندروید مارشملو: Doze Mode و ART
اندروید نوقا: Vulkan API و نوتیفیکیشن‌های گروهی
اندروید اوریو: تصویر-در-تصویر و پروژه Treble
اندروید پای: جسچرها

آپدیت‌های امنیتی

نکته‌ای که دریافت این آپدیت‌ها را حائز اهمیت می‌کند، وجود وصله‌های امنیتی ماهانه است. در حال حاضر، دریافت این وصله‌ها برای در امان ماندن و برخورداری از یک تجربه کاربری بدون دغدغه نکته‌ای کلیدی است. البته نباید فراموش کنیم که حتی با نصب جدیدترین وصله‌های امنیتی هم هرگز نمی‌توانید امنیت ۱۰۰ درصدی خود را تضمین کنید، چون چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. با این حال، تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که جدیدترین وصله‌های امنیتی را دریافت و آن‌ها را روی دستگاه‌های خود نصب کنیم تا حداقل کمی خیالمان راحت باشد.
برتری پوسته‌های شرکتی از اندروید خام

نکته مهم بعدی این است که پوسته‌های شرکتی اندروید مدت‌هاست که از نظر قابلیت و کارآمدی از اندروید خام جلو زده‌اند. سامسونگ، هوآوی و وان پلاس همگی پوسته‌های اختصاصی خودشان را از اندروید ساخته‌اند، و اندروید خام در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌های جدید خود را با الهام از قابلیت‌هایی می‌سازد که سایر شرکت‌ها ابتدا آن را در رابط کاربری خود عرضه کرده‌اند. تقسیم صفحه، جسچرها، تم تیره و بسیاری قابلیت‌های دیگر زمانی وارد اندروید خام شدند که سامسونگ، هوآوی، ال جی، وان پلاس، شیائومی و سایرین مدت‌ها آن‌ها را آزمایش کرده بودند. در واقع الان شرایط به گونه‌ای شده که بیشتر از خود اندروید باید منتظر پوسته‌های اختصاصی شرکت‌ها باشیم. آپدیت‌های شرکتی آپدیت‌هایی هستند که تاثیر بزرگ‌تری روی تجربه کاربری شما می‌گذارند. از قابلیت‌های دوربین گرفته، تا بهینه‌سازی‌های بخش باتری و میانبرهای گوناگون، این پوسته‌های شرکتی هستند که زندگی کاربران را بهتر و راحت‌تر می‌کنند.

در حال حاضر اگرچه اندروید Q نوید تغییرات جذابی را به کاربران داده است، اما شاید بهتر باشد که انرژی و اشتیاق خود را صرف انتظار کشیدن برای دریافت نسخه بعدی OneUI سامسونگ، EMUI هوآوی، MIUI شیائومی و سایر رابط‌های کاربری مشابه کنیم.

 


منبع : فون آرنا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: