۰

هشدار درباره پیوستن ریاض به ائتلاف دریایی آمریکا

برادر پادشاه عربستان درباره پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۲۵۱۷
۱۶:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه عربستان اعلام کرده که اگر «محمدبن سلمان» ولیعهد این کشور قصد پیوستن به ائتلاف آمریکایی -انگلیسی برای مواجهه نظامی با ایران را داشته باشد، با این مساله مخالفت خواهد کرد.

احمد بن عبدالعزیز همچنین خواستار وحدت در شورای همکاری خلیج فارس به جای همراهی با پروژه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شد.

این شاهزاده سعودی تاکید می کند که کسی نمی تواند او را از هشدار دادن نسبت به نتایج جنگ ویرانگر با ایران بخصوص که ریاض اکنون درگیر جنگ یمن است، باز دارد.

براساس این گزارش شاهزاده سعودی خواستار وحدت در شورای همکاری به جای همراهی با پروژه های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که منطقه را به سمت یک جنگ جدید پیش می برد، شد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از محمد بن سلمان خواسته است تا مانع ملاقات شاهزاده احمد با شاهزاده های دیگر نشود.

بر اساس این گزارش؛ شاهزاده سعودی با آزادی کامل میان ریاض و لندن تردد دارد و دومرتبه با برادرش ملک سلمان در سال جاری میلادی دیدار داشته است . او تاکید می کند که کسی نمی تواند او را از هشدار دادن نسبت به نتایج جنگ ویرانگر با ایران بخصوص که ریاض اکنون درگیر جنگ یمن است، باز دارد.

این شاهزاده معارض سعودی از معدود شخصیت های سعودی است که می تواند مواضع خود را به شکل علنی و صریح اعلام کند.

برخی منابع عربستانی گزارش دادند که وی از زمانی که به ریاض بازگشته است با وجود فشارهای ولیعهد عربستان، دیدار هایی را با شاهزاده های ارشد خاندان سعودی داشته است.

یک فراکسیون معارض سعودی در ماههای گذشته خواستار روی کار آمدن احمد بن عبدالعزیز در یک دوره انتقالی، رفع محاصره قطر ، پایان دادن به جنگ یمن و آزادی زندانیان سیاسی با هدف خارج کردن عربستان از سیاست های اشتباه کنونی بن سلمان شده بود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: