۰

بهره مندی بیش از ۲۹ هزار زائر از ایستگاه‌های راهنمایی حجاج در مکه

مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه گفت: تا کنون ایستگاه‌های فعال راهنمای حجاج در شهر مکه به ۲۹ هزار و ۷۳۴ زائر خدمات رسانی کرده اند.
کد خبر: ۱۹۲۴۶۰
۱۱:۲۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸


به گزارش «شیعه نیوز »،محمدجواد دانشیار مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه اظهار کرد: سازمان حج و زیارت با راه‌اندازی ساز و کار‌های لازم و بکارگیری عوامل انسانی به عنوان «راهنمای حجاج»، تمام تلاش خود را برای راهنمایی و هدایت زائران گمشده و دچار مشکل در مسیریابی به کار بسته است.

وی گفت: هم اکنون ۱۱ ایستگاه راهنمایی حجاج در مکه فعال است و در هر شیفت کاری آن ۱۰۵ نفر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول واحد راهنمایی حجاج مکه مکرمه ادامه داد: در مجموع این طرح علاوه بر افرادی که تا کنون راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده ند، ۱۱۰ گمشده هم از ایستگاه خدمت دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: طرح امداد با هدف راهنمایی گمشدگان و جا‌ماندگان از کاروان‌ها در ایّام حج تمتّع اجرایی شده و با توجّه به کثرت زائران در مکه و موقعیّت جغرافیایی آن به لحاظ کوهستانی بودن و پراکندگی محل‌های اقامت زائران ایرانی در فاصله نه چندان دور از حرم، مکان‌های متعدّد و مختلفی برای استقرار عوامل امدادی پیش‌بینی شده است. .

ویادامه داد: از جمله مکان‌های حضور عوامل راهنما در مکه مکرمه شامل مسجدالحرام، باب ملک عبدالعزیز، در مسجدالحرام- باب ملک فهد، در مسجدالحرام روبروی چراغ سبز است که همواره فعال و آماده خدمت رسانی به زائران است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: