۰

ساخت قبرستان اسلامی برای مسلمانان فیلیپین

درحالی که در شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین تنها ۱ یا ۲ قبرستان اسلامی با ظرفیت تکمیل وجود دارد، شهردار این شهر وعده ساخت یک قبرستان برای مسلمانان را داد.
کد خبر: ۱۹۲۰۱۸
۱۵:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شهردار شهر مانیل، پایتخت کشور فیلیپین اعلام کرد که به دلیل نبود قبرستان اسلامی برای مسلمانان، قصد دارد برای اعضای مسلمان این شهر یک قبرستان بسازد.

مورنو شهردار مانیل گفت: وقتی قبرستان هایی برای فیلیپینی ها و چینی ها در مانیل وجود دارند، چرا یک قبرستان برای برادران مسلمانمان نسازیم؟

وی گفت که شهرداری هنگام ساخت این قبرستان تمامی سنت های اسلامی را مدنظر قرار خواهد داد. شهردار افزود که در سنت اسلامی باید مردگان در 24 ساعت اولیه دفن شوند.

به گفته شهردار پایتخت، تنها یک یا دو قبرستان اسلامی در منطقه وجود دارند و شدیدا نیز ظرفیت آن ها پر شده است. به همین سبب نیز به خاطر نبود مکانی برای دفن عزیزان از دست رفته، مسلمانان چاره ای ندارند جز اینکه آنان را برای دفن به مینانائو بفرستند. که هزینه حمل و نقل هوایی جنازه به تنهایی 10 هزار پزو (واحد پول فیلیپین) خرج برمی دارد و مسلمانان از طبقه عادی جامعه قادر به پرداخت آن نیستند.

گفته می شود در سال های گذشته در شهر مانیل جامعه اسلامی رو به رشد بوده و مسلمانان شریکان خوب و مفیدی برای دولت بوده اند و در ایجاد تجارت ها و ساخت جوامع در رابطه نزدیک با شهرداری قرار داشته اند.

مورنو در این باره گفت: ایجاد مکانی برای دفن مردگان تنها شیوه ای ساده برای تشکر از آنان است، هرچند کافی نخواهد بود.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: