۰

محاکمه مبلغ برجسته عربستانی به تعویق افتاد

دادگاهی در عربستان سعودی جلسه محاکمه مبلغ سرشناس را تا ماه دسامبر آینده به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۱۹۱۸۷۲
۰۹:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پسر «سلمان العوده» مبلغ سرشناس عربستانی، که از چهره‌های منتقد رژیم حاکم است، اعلام کرد که دادگاه، روز یکشنبه رسیدگی به پرونده پدرش که به اقدامات تروریستی متهم شده است را تا ماه دسامبر به تعویق انداخته است.

دادستان کل عربستان ماه مه گذشته در جلسه‌ای محرمانه خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه العوده، به دلیل اتهاماتی از جمله «فتنه‌ پراکنی و تحریک علیه نظام» شده است.

العوده (62 ساله) مبلغ برجسته‌ای است که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

«عبدالله» پسر العوده، روز گذشته به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد: «امروز بعد از 5 ساعت انتظار برای تشکیل جلسه دادگاه، این جلسه تا ماه دسامبر به تعویق افتاد.»

روز گذشته همزمان با اخبار محاکمه محرمانه سلمان العوده، مبلغ برجسته سعودی هشتگی که طرفداران وی در شبکه اجتماعی توییتر راه‌اندازی کردند، در صدر قرار گرفت.

مقام‌های سعودی سپتامبر 2017 مبلغان برجسته‌ای از جمله سلمان العوده، «عوض القرنیم و «علی العمری» را بازداشت کردند. پیشتر اخباری مبنی بر تصمیم مقامات برای صدور حکم اعدام این سه مبلغ منتشر شد.

عفو بین‌الملل، روز جمعه در بیانیه‌ای در واکنش به درخواست دادستان کل عربستان برای اعدام سلمان العوده گفت: «ما به شدت از احتمال صدور حکم اعدام العوده و اجرای این حکم نگرانیم. العوده از دو سال پیش که بازداشت شده در شرایط هولناکی به سر می‌برد. او برای ماه‌ها در سلول انفرادی به سر برده و با جهان خارج بی ارتباط بوده است.»

 

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: