۰

سفر یک هیأت آمریکایی به شرق سوریه

یک هیأت متشکل از نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی به دیرالزور در شرق سوریه رفت و اعضای آن با هدف بهبود وجهه شبه‌نظامیان کُرد، با شماری از سران محلی منطقه دیدار کردند.
کد خبر: ۱۹۱۸۰۳
۱۱:۲۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک هیأت متشکل از نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی به دیرالزور در شرق سوریه رفت و اعضای آن با هدف بهبود وجهه شبه‌نظامیان کُرد، با شماری از سران محلی منطقه دیدار کردند.

 مداخله نظامیان تروریست آمریکا در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال شرق و شرق سوریه افزایش یافته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، یک گروه تحت حمایت آمریکاست که در راستای گرایش‌های جدایی‌طلبانه خود، در برابر دولت سوریه قرار گرفته و اخیرا نیز، یک تاجر صهیونیست را مأمور فروش نفت شرق سوریه کرده است

پایگاه خبری «بلدی» نزدیک به معارضان سوریه، امروز گزارش داد که یک هیأت از شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی حاضر در ائتلاف آمریکایی ضد داعش به شهرک «الصور» در شمال دیرالزور (شرق سوریه) سفر کرده است.

این هیأت شامگاه شنبه (روز گذشته) با شماری از شخصیت‌های گروه موسوم به «شورای مدنی دیرالزور» و «مجلس مردمی» دیدار کرد؛ این دو نهاد، وابسته به شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکاست.

ریاست هیأت ائتلاف بر عهده «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین، «امی اسمیت» مسئول امدادرسانی و کمک‌های لجستیک در وزارت خارجه آمریکا و چند نفر از فرماندهان نظامی ائتلاف بوده است.

منابع معارض مدعی هستند که هیأت آمریکایی با عناصر وابسته به شبه‌نظامیان کُرد، «راه‌های خدمات‌رسانی و امدادرسانی لازم برای ساکنان مناطق دیرالزور» را بررسی کرده است.

این در حالی است که هیأت آمریکایی قرار است به ساکنان این مناطق خدمات لجستیک ارائه دهد.

روباک و مسئولان آمریکایی چندین بار به این مناطق سفر کرده‌اند. این مسئول آمریکایی با «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس و «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا اواخر خرداد ماه گذشته درپایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، با عشایر این منطقه دیدار کردند.

کارشناسان این نشست‌ها را در راستای تلاش آمریکا برای تقویت سیاست‌های خود در منطقه شرق فرات واقع در شمال شرق و شرق سوریه می‌دانند تا آمریکایی‌ها بتواند وضعیت این مناطق را به سود خود سامان دهد.

به گفته این کارشناسان، هدف از این نشست‌ها، روتوش کردن وجهه و اقدامات شبه‌نظامیان کُرد و تحمیل حاکمیت آنان بر منطقه شرقی است؛ هر چند که مردم این منطقه مخالف حضور آنان باشند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: