۰

ماجرای شفای دختر فلج در نوزادی

یکی از مجتهدین شهر تهران در گفتگو با ابنا با نقل کراماتی از امام رضا(ع) گفت: مردم در حاجات و مشکلات متوسل به امام رضا(ع) شوند.
کد خبر: ۱۹۱۷۰۱
۱۱:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روز جمعه 4 مرداد 1398 مصادف با ٢٣ ذوالقعده ١٤٤٠ و روز زیارتی امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)  است.

خبرنگار ابنا به این مناسبت با آیت الله «سید عبدالجواد علم الهدی» از روحانیون شهر تهران گفتگویی انجام داده است.

* فضل زیارت امام رضا(علیه السلام)

آیت الله علم الهدی در ابتدای این مصاحبه درباره ثواب زیارت هشتمین امام مسلمین گفت: درباره اهمیت و ثواب فراوان زیارت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)  در روایات معتبره ما توصیه های فرمانی شده است، از جمله اینکه خود حضرت رضا(علیه السلام)  در روایتی می فرمایند: «مَنْ زَارَنِی عَلَى بُعْدِ دَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فِی ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ».

ایشان ادامه داد: حضرت رضا(علیه السلام)  در این روایت فرمودند هر کس مرا در غربت زیارت کند، من هم در روز قیامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن ‏جا نجاتش دهم. اولین جا هنگامى که نامه ‏هاى اعمال را می دهند و من آنجا ضامن می شوم که نامه او را به دست راستش بدهند، دومین جا هنگام عبور از صراط است که آنجا هم من می آیم و مواظب او هستم که لغزشی نداشته باشد و بتواند از صراط عبور کند و سومین جا نزد میزان است که اعمال را به او نشان می دهند و من آنجا هم می آیم و ضمانت می کنم که او را به بهشت ببرند.

* امام رضا(علیه السلام)  ؛ دارای کرامات فراوان

آیت الله علم الهدی با توصیه به زیارت امام رضا(علیه السلام)  گفت: از این فرصت ها و زمان ها استفاده کنید و به زیارت امام هشتم(علیه السلام)  مشرف شوید و بدانید که آن حضرت دارای کرامات متعدد و فراوانی هستند.

وی افزود: وجود انبوه موقوفات برای ایشان، نشانه گره گشایی حضرت از مشکلات مردم است.

این مجتهد شهر تهران بیان کرد: امروزه آستان قدس رضوی چند میلیارد میلیارد موقوفه در سراسر کشور و همین شهر تهران و کشورهای دیگر دارد. اینهمه موقوفات نشان از ادای نذورات و ارادت مردم از گذشته تاکنون به آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام)  است.

این استاد برجسته حوزوی خطاب به متولیان امر گفت: این ثروت عظیم موقوفات از حضرت رضا(علیه السلام)  است و متولیان امر باید در حفظ و نگهداری و استفاده صحیح و درست از این موقوفات دقت لازم را داشته باشند و سعی کنند برای زائرینی که مشکلات اسکان و غذا و مالی دارند، کمک لازم را داشته باشند.

آیت الله علم الهدی به سفارش امام رضا(علیه السلام)  به متولی قبل آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: متولی قبلی آستان مقدس رضوی به من گفت که در عالم خواب امام رضا(علیه السلام)  به من فرمود سعی کنید هر چه می توانید به زائرین من احترام بگذارید.

ایشان افزود: حضرت رضا(علیه السلام)  خودشان نیز برای زوارشان دعا می کند و زیارت زوار نیز به برکت عنایت حضرت قبول می شود. امیدوارم که هر کس حاجتی نزد حضرت رضا(علیه السلام)  می برد، حاجت روا شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به عنایت حضرت رضا(علیه السلام)  به یکی از زوارش گفت: یکی از علمای قدیم نق می کند که با زن و بچه به خراسان رفتم؛ اما مشکل مالی برایمان پیش آمد. رفتم به حرم حضرت رضا(علیه السلام)  و گفتم که دستم خالی خالی است، کمکم کنید. بعد جهت زیارت داشتم به سمت پنجره فولاد می رفتم و هنوز به پنجره فولاد نزدیک نشده بودم که یک جوان طلبه آمد و گفت شیخ حسنعلی با شما کار دارد.

ایشان ادامه داد: این عالم می رود و می بیند پیک از نزد شیخ «حسنعلی نخودکی» معروف بوده است. خدمتشان می رسد و ایشان می گوید حضرت رضا(علیه السلام)  این پاکت را برای شما داده اند. این عالم می گوید پاکت را گرفتم و در جیبم گذاشتم و بیرون آن را باز کردم؛ دیدم که دقیق همان مقدار مبلغ پولی است که نیاز داشتم.

* ماجرای شفای دختر ایشان در نوزادی

آیت الله علم الهدی در ادامه به ماجرای شفای فرزند خودش با توسل به امام رضا(علیه السلام)  اشاره و بیان کرد: خداوند متعال به من دختری عنایت نموده بود. این دختر وقتی یک سال و نیمش شد و موقع راه رفتنش فرا رسیده بود، فلج شد. آن زمان در مشهد دکتری بود به نام «شیخ» که ارادت خاصی به امام رضا(علیه السلام)  داشت. به اتفاق عیال او را نزد وی که در "بازار سرشور" مطب داشت بردیم.

ایشان ادامه داد: دکتر شیخ یک نگاهی به بچه انداخت و وی را روی میزش گذاشت و سوزنی به زانوی بچه فرو کرد. بچه اصلا متوجه نشد. دکتر گفت شدت فلج اینقدر زیاد است که بچه اصلا متوجه این سوزن نشد. بعد این دکتر رو کرد خدمت امام رضا(علیه السلام)  و گفت: "این بچه با این فلجی بزرگ می شود و مشکلاتی برای این سید اولاد پیغمبر(صلی الله علیه وآله)  خواهد داشت"، بعد ما را جهت شفای بچه نزد امام رضا(علیه السلام)  فرستاد.

این استاد حوزه علمیه افزود: ما نیز در یک شب جمعه به اتفاق عیال و این بچه به حرم مطهر حضرت رضا(علیه السلام)  مشرف شدیم. آن زمان زنان و مردان با هم مشرّف می شدند و من به اتفاق خانواده در یک گوشه ای نشستیم. من شروع به خواندن زیارت جامعه نمودم و عیال بنده هم بچه در بغلش بود و بچه هم خواب بود و عیال داشت به زیارت خواندن من گوش می داد.

ایشان ادامه داد: یک دفعه دیدم خانواده بنده شروع به گریه کردن نمود. گفتم: "چه خبر است؟! اینجا مرد نامحرم صدای شما را می شنود!"؛ که عیال بنده گفت: الان آقا امام رضا(علیه السلام)  را بالای ضریح دیدم که آنجا تشریف دارند و با دستشان روی پای بچه من کشیدند و الان بچه راه افتاده است!

این استاد برجسته حوزوی خاطرنشان کرد: اکنون غریب ۶۰ سال از عمر این بچه می گذرد و به عنایت امام رضا(علیه السلام)  مشکلی ندارد و خانم محترمه ای است که خداوند به وی فرزندان رشید و قد بلند و سالمی عنایت نموده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: