۰

هشدار سیاستمدار کویتی درباره فعالیت داعش در کویت

سیاستمدار برجسته و عضو مجلس الأمه (پارلمان) کویت درباره فعال شدن باندهای مخفی داعش در این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۱۶۰۷
۱۵:۴۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «ناصر الدویله» سیاستمدار برجسته و عضو مجلس الأمه (پارلمان) کویت درباره استفاده برخی‌ها از باندهای مخفی داعش علیه این کشور به دلیل مواضع آن، هشدار داد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «احتمال آن وجود دارد که داعش در کویت به منظور اعمال فشار بر مواضع کویت فعال شود، داعش ثابت کرده ابزار مناسبی برای دستگاه‌های اطلاعاتی در منطقه است همچنانکه همه می‌دانند علی عبدالله صالح از داعش در یمن استفاده می‌کرد و در عراق و شام و دیگر نقاط نیز داعش بکار گرفته شد و لذا بایستی هشیار بود».

پیش از این برخی رسانه‌های سعودی از جمله روزنامه «عکاظ» از مواضع کویت و عمان به دلیل اتخاذ سیاست بی‌طرفی در منطقه به شدت انتقاد کرده بودند.

اخیرا «ساره دندراوی» مجری شبکه سعودی العربیه در برنامه‌ایی در این شبکه در اقدامی اهانت‌آمیز به قطر خبری از خبرگزاری «بلومبرگ» در خصوص کاهش قیمت مشروبات الکلی در قطر به منظور جذب بیشتر تماشاچیان جام جهانی ۲۰۲۲ نقل کرد و در پایان به حالت کنایه به تلاش‌های کویت برای آشتی دادن قطر با چهار کشور عربی گفت: «منتظر واکنش کویت به این بذل و بخشش قطر هستیم».

از خرداد سال ۱۳۹۶ که چهار کشور عربی (عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین) روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، کویت تلاش‌های خود برای آشتی دادن به این کشورها آغاز کرده اما تا کنون تلاش‌های آن بی‌نتیجه بوده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: