۰

استقرار مجدد نیروهای اماراتی در یمن

امارات، هم‌پیمان اصلی در ائتلاف عربی اعلام کرد، در بحبوحه عملیات استقرار مجدد نیروهایش در یمن، قصد خروج از این کشور را ندارد.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۰
۰۹:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، امارات، هم‌پیمان اصلی در ائتلاف عربی اعلام کرد، در بحبوحه عملیات استقرار مجدد نیروهایش در یمن، قصد خروج از این کشور را ندارد.

 انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: صرفا جهت اطلاع، امارات و دیگر اعضای ائتلاف عربی، یمن را ترک نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: "به صورت متفاوتی کار خواهیم کرد و حضور نظامی ما در یمن ادامه دارد. براساس قوانین بین‌المللی به ارائه مشورت و کمک به نیروهای محلی یمنی ادامه می‌دهیم."

امارات اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود، به دلایل استراتژیکی و تاکتیکی، در چارچوب طرح "استقرار مجدد"، تعداد نیروهایش را در مناطق مختلف یمن کاهش می‌دهد.

امارات هم‌پیمان اصلی ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان است. این ائتلاف در حمایت از دولت مستعفی یمن برای مقابله با انصارالله و هم‌پیمانانش از مارس ۲۰۱۵ دست به عملیات نظامی می‌زند.

قرقاش تاکید کرد: "انصارالله باید این اقدام امارات را در راستای اعتمادسازی برای ایجاد محرکی جدید جهت پایان دادن به درگیری‌ها بداند".

وی در یادداشت مذکور نوشت: در شرایطی که امارات نیروهایش را در یمن کاهش می‌دهد و مجددا نیروها را مستقر می‌کند، باید بگوییم که ما این اقدام را با چشمان باز به همان شیوه‌ای که آغاز کردیم، انجام می‌دهیم.

قرقاش افزود: پیروزی در آنجا آسان نبود و صلح نیز در آنجا آسان نخواهد بود اما اکنون زمان تشدید تمرکز بر روند سیاسی است.

یمن، فقیرترین کشور در شبه جزیره عربی از ژوئیه ۲۰۱۴ شاهد درگیری‌های خونین میان انصارالله و دولت مستعفی یمن است. این درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن هزاران تن منجر شده است که تعداد زیادی از آنها غیرنظامی هستند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: