۰

موافقت پادشاه سعودی با اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بامداد شنبه گزارش داد، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی با اعزام نیرو‌های اضافی آمریکا موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۹۱۱۵۱
۰۸:۳۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بامداد شنبه گزارش داد، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی با اعزام نیرو‌های اضافی آمریکا موافقت کرده است.

 یک مقام مسؤول در وزارت دفاع عربستان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که بن عبدالعزیز با میزبانی از نیرو‌های آمریکایی موافقت کرده است.

اعلام آمادگی عربستان برای میزبانی از نظامیان واشنگتن، پس از تصمیم آمریکا برای اعزام ۵۰۰ نظامی جدید به پایگاه هوایی "ملک سلطان" در شرق ریاض؛ پایتخت عربستان صورت می‌گیرد.

آمریکا ماه گذشته نیز اعلام کرد که یکهزار نیروی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌کند، اما محل اعزام آن‌ها را اعلام نکرد.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز جمعه گفت که دولت آمریکا کنگره را از تصمیم خود برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عربستان رسماً مطلع نکرده است.

پنتاگون به دلیل حساسیت‌های ریاض از اظهارنظر علنی در خصوص اعزام نیرو به عربستان امتناع کرده است. سعودی‌ها نیز تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده اند.

در صورت اعزام نظامیان جدید آمریکا به عربستان به معنای بازگشت نظامیان آمریکایی به سعودی پس از ۱۶ سال است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا ماه می‌گذشته اعلام کرد که فروش سلاح به متحدان واشنگتن در خاورمیانه را تسریع می‌کند. به گفته پمپئو، این معامله‌های تسلیحاتی ۸.۱ میلیارد دلار ارزش دارد.
وی گفته بود که با استناد به قوانین اضطراری مربوط به فروش سلاح، ۲۲ قرارداد تسلیحاتی با عربستان، امارات و اردن را تایید کرده است. اما مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به ممنوعیت فروش میلیارد‌ها دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات رای داد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: