۰

ابراز امیدواری دولت آمریکا به ادامه ی مذاکرات با کره شمالی

آمریکا اعلام کرد: امیدوار است که مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی برگزار شود.
کد خبر: ۱۹۱۰۱۳
۱۵:۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،این ابراز امیدواری دولت آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ هشدار داد، رزمایش‌های میان کره جنوبی و آمریکا می‌توانند بر از سرگیری مذاکرات مذکور اثر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی اوایل روز سه‌شنبه گفت، احتمالاً مساله لغو مهلت قانونی درباره آزمایش اتمی را به دلیل رزمایش‌های ماه آتی میلادی بین کره جنوبی و آمریکا مجدداً بررسی می‌کند؛ این رزمایش‌ها چندین سال است که بین دو کشور برگزار می‌شوند اما در پی کاهش تنش با کره شمالی از مقیاس آنها کاسته شده است.

این نخستین بیانیه کره شمالی درباره مذاکرات از زمان دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره محسوب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این بیانیه اعلام کرد، همچنان نسبت به تعهدات کره شمالی در جریان دیدار میان رهبر این کشور با ترامپ در جریان دیدار در منطقه غیرنظامی شده و نشست فوریه در هانوی خوشبین است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: بر اساس دورنمایی که داریم، امیدواریم که هیچ‌یک از طرفین جلوی این گفت‌وگوها را نگیرند و گفت‌وگوها به جلو پیش برود و دو طرف به تعهداتی که گفته‌اند، عمل کنند. ما به دنبال از سر گیری گفت‌وگوها هستیم و امیدواریم که این مذاکرات برگزار شود. ما همواره می‌توانیم نسبت به تعهدات، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.

دولت کره جنوبی نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، انتظار دارد مذاکرات به جلو پیش برود و ابراز امیدواری کرد که این روند به پیشرفتی عملی منجر شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: